SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Papierowa sprzedaż amerykańskich gazet mocno w dół. 30 procent spadku w ciągu dwóch lat

Na przestrzeni dwóch lat sprzedaż największych amerykańskich dzienników w papierowej formie spadła o 30 procent – wynika z danych Alliance for Audited Media. Wśród tytułów notujących największe straty są „Wall Street Journal”, „USA Today” i „New York Daily News”. Na powierzchni trzyma się tylko „New York Post”.

O tym, że drukowana prasa przeżywa globalnie kryzys wiadomo od kilku lat. Dotyczy to także rynku w Stanach Zjednoczonych, gdzie niedawno wydawnictwo IAC/Interactive Corp. zamknęło papierowe wydania sześciu swoich tytułów: „Entertainment Weekly”, „InStyle”, „EatingWell”, „Health”, „Parents” i „People en Español”.

Papierowe straty wydawców

Nowych danych dotyczących spadającej sprzedaży drukowanych wydań gazet w USA dostarczyła obecnie organizacja Alliance for Audited Media. Wynika z nich, że największe amerykańskie dzienniki straciły 30 proc. swoich nakładów w ciągu ostatnich dwóch lat.

Czytaj także: „The New York Times” kupuje sportowy serwis The Athletic. Transakcja warta 550 mln dolarów

W analizie wzięto pod uwagę tytuły, które osiągają największe nakłady papierowe w USA. Ich przeważająca liczba jest zlokalizowana na wschodnim wybrzeżu kraju.

Z opublikowanych danych wynika, że w okresie od kwietnia 2019 do października 2021 r. tygodniowa sprzedaż wszystkich amerykańskich dzienników zmniejszyła się o 30 proc. z 4,7 do 3,1 mln egzemplarzy.

Wśród gazet, które notują największe straty w nakładach tradycyjnych wydań na czele jest „USA Today” (67 proc. w dół w skali dwóch lat), „Newark Stark-Ledger” (31 proc.) i „Chicago Tribune” (31 proc.).

Na liście są także najbardziej znane i cenione w USA tytuły prasowe. Np. „Wall Street Journal” przez 2 lata zanotował spadek sprzedaży w druku o 27 proc., „New York Times” o 21 proc., zaś „Washington Post” – o 23 proc. Analitycy zwracają uwagę, że w tym ponurym krajobrazie o pewnym optymizmie może mówić koncern News Corp,. Wydawca „New York Post”. Co prawda gazeta w skali dwóch lat straciła sprzedaż na poziomie 13 proc., jednak w zestawieniu rok do roku zwiększyła ten wskaźnik o 9 proc.

Spadek sprzedaży wydań drukowanych nie oznacza oczywiście zagłady dla prasowych wydawców w dobie ich coraz powszechniejszej transformacji cyfrowej.

Podręcznikowym już przykładem jest tutaj „New York Times”, który dynamicznie zwiększa swoje przychody z internetowej wersji swojego tytułu, obecnie ma w tym segmencie 10 mln użytkowników.

Czytaj także: Najwięksi polscy wydawcy nie przystąpili do Google Showcase. „Warunki gorsze od regulacji unijnych”

Dołącz do dyskusji: Papierowa sprzedaż amerykańskich gazet mocno w dół. 30 procent spadku w ciągu dwóch lat

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Klara
Jak wygląda sprzedaż CD-Action w ostatnich miesiącach? Poniżej 20.000? Poniżej 10.000? Ma ktoś chociaż przybliżone dane?
odpowiedź
User
USA Today on line to defraudacja kapitału wypracowanego przez lata :(
Papierowego USA Today ( w Warszawie dostępnego za darmo przy windach na piętrach do pokoi w holtelu Marriott :) ) jednak bardzo szkoda. Tzn będzie szkoda gdy zrezygnują z papieru. Strona internetowa jest irytyjąca na maksa jak od ok 3 lat strona TVN24. Trudno zyskać jakiś pogląd co danego dnia redakcja uznała za istotne bez przeczołgania się pod masa zbędnego wideo. Jakichś idiotycznych no commentów w stylu "Mocno wiało w Oregonie" To jest przykład patologii gdy przed dziennikarstem stawia się marketing i jakieś idiotyczne SEO. Czytelników na tym i tak nie zyskają, a zniechęcają tych którzy wierni byli tytułowi ... no w moim przypadku przez prawie 10 lat.

Jeśli nie ma się pomysłu na tworzenie otwartego portalu, to po co go de facto blokować s y f e m makretingowym, na którym ani nie zyskuje ani też – mam wrażenie – nie płaci (bo dostaje w pakiecie z reklamami innego typu). Albo zamknąć subskrypcją jak NYT czy w Polsce Wyborcza, albo pozostawić otwartym.
odpowiedź
User
hjhj
im mniej mosiekpropagandy tym spłleczenstwo zdrowsze
odpowiedź