Papierowa sprzedaż amerykańskich gazet mocno w dół. 30 procent spadku w ciągu dwóch lat
Na przestrzeni dwóch lat sprzedaż największych amerykańskich dzienników w papierowej formie spadła o 30 procent – wynika z danych Alliance for Audited Media. Wśród tytułów notujących największe straty są „Wall Street Journal”, „USA Today” i „New York Daily News”. Na powierzchni trzyma się tylko „New York Post”.
O tym, że drukowana prasa przeżywa globalnie kryzys wiadomo od kilku lat. Dotyczy to także rynku w Stanach Zjednoczonych, gdzie niedawno wydawnictwo IAC/Interactive Corp. zamknęło papierowe wydania sześciu swoich tytułów: „Entertainment Weekly”, „InStyle”, „EatingWell”, „Health”, „Parents” i „People en Español”.
Papierowe straty wydawców
Nowych danych dotyczących spadającej sprzedaży drukowanych wydań gazet w USA dostarczyła obecnie organizacja Alliance for Audited Media. Wynika z nich, że największe amerykańskie dzienniki straciły 30 proc. swoich nakładów w ciągu ostatnich dwóch lat.
Czytaj także: „The New York Times” kupuje sportowy serwis The Athletic. Transakcja warta 550 mln dolarów
W analizie wzięto pod uwagę tytuły, które osiągają największe nakłady papierowe w USA. Ich przeważająca liczba jest zlokalizowana na wschodnim wybrzeżu kraju.
Z opublikowanych danych wynika, że w okresie od kwietnia 2019 do października 2021 r. tygodniowa sprzedaż wszystkich amerykańskich dzienników zmniejszyła się o 30 proc. z 4,7 do 3,1 mln egzemplarzy.
Wśród gazet, które notują największe straty w nakładach tradycyjnych wydań na czele jest „USA Today” (67 proc. w dół w skali dwóch lat), „Newark Stark-Ledger” (31 proc.) i „Chicago Tribune” (31 proc.).
Na liście są także najbardziej znane i cenione w USA tytuły prasowe. Np. „Wall Street Journal” przez 2 lata zanotował spadek sprzedaży w druku o 27 proc., „New York Times” o 21 proc., zaś „Washington Post” – o 23 proc. Analitycy zwracają uwagę, że w tym ponurym krajobrazie o pewnym optymizmie może mówić koncern News Corp,. Wydawca „New York Post”. Co prawda gazeta w skali dwóch lat straciła sprzedaż na poziomie 13 proc., jednak w zestawieniu rok do roku zwiększyła ten wskaźnik o 9 proc.
Spadek sprzedaży wydań drukowanych nie oznacza oczywiście zagłady dla prasowych wydawców w dobie ich coraz powszechniejszej transformacji cyfrowej.
Podręcznikowym już przykładem jest tutaj „New York Times”, który dynamicznie zwiększa swoje przychody z internetowej wersji swojego tytułu, obecnie ma w tym segmencie 10 mln użytkowników.
Czytaj także: Najwięksi polscy wydawcy nie przystąpili do Google Showcase. „Warunki gorsze od regulacji unijnych”
Dołącz do dyskusji: Papierowa sprzedaż amerykańskich gazet mocno w dół. 30 procent spadku w ciągu dwóch lat
Jeśli nie ma się pomysłu na tworzenie otwartego portalu, to po co go de facto blokować s y f e m makretingowym, na którym ani nie zyskuje ani też – mam wrażenie – nie płaci (bo dostaje w pakiecie z reklamami innego typu). Albo zamknąć subskrypcją jak NYT czy w Polsce Wyborcza, albo pozostawić otwartym.