„Gazeta Magnetofonowa” w nowej odsłonie
W sprzedaży ukazało się wiosenne wydanie kwartalnika o polskiej muzyce „Gazeta Magnetofonowa” (Trzecie Ucho). Magazyn zmienił winietę, format i layout. Ruszyła też nowa strona internetowa pisma.
„Gazeta Magnetofonowa” to kwartalnik w całości poświęcony polskiej muzyce. Każdy numer, obok tematów aktualnych, zawiera blok tekstów poświęconych jednemu, szerokiemu zagadnieniu muzycznemu. „Magnetofonową” tworzą dziennikarze muzyczni z różnych redakcji. Redaktorem naczelnym pozostaje Jarek Szubrycht, a wicenaczelnym jest Tomek Doksa. Magazyn wystartował w grudniu 2015 roku.
W bieżącym numerze wydawca zmienił layout pisma - dwukolumnowy układ został zamieniony na trzykolumnowy, dzięki czemu treści mają być łatwiejsze do czytania. „Gazeta Magnetofonowa” zyskała też nowy format, który jest mniejszy od klasycznego A4.
- Chcieliśmy, żeby „Gazeta Magnetofonowa” była elegancka, przejrzysta, może nawet prestiżowa. Zrezygnowaliśmy z krzykliwej typografii na rzecz spójności pomiędzy poszczególnymi sekcjami magazynu. Na koniec przeprojektowaliśmy logo tak, aby oładka tworzyła typograficzną całość z wnętrzem „Gazety” - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Janas z agencji HEVI, twórca layoutu magazynu.
Wydawca Trzecie Ucho uruchomił też nową stronę internetową www.magnetofonowa.pl, która zawiera wybrane fragmenty tekstów z poszczególnych numerów i jest zintegrowana z odświeżonym sklepem internetowym.
W najnowszym numerze kwartalnika znaleźć można m.in. wywiady z Ablem Korzeniowskim i Łukaszem Rychlickim, a także rozmowę z Nergalem i Johnem Porterem oraz z duetem Siksa. Dla czytelników przygotowano także podsumowanie 2016 roku w jazzie.
Kwartalnik „Gazeta Magnetofonowa” ukazuje się w nakładzie 5 tys. egz. i kosztuje 14,90 zł. Dystrybucja obejmuje sieci Empik i Ruch. Wersja cyfrowa magazynu dostępna jest dla urządzeń z Androidem i iOS (przygotowana we współpracy z firmą Optizen Labs).
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Magnetofonowa” w nowej odsłonie