„Gazeta Wyborcza” dogania „Fakt”, „Przegląd Sportowy” na podium w grupie komercyjnej (czytelnictwo dzienników)
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zanotował spory spadek czytelnictwa. Na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od maja do października 2015 roku sięgało 10,33 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,74 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,41 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa wzrósł w ciągu roku o 0,39 pkt. proc. do 8,58 proc.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (ZPR Media), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,58 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,97 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,67 pkt. proc. do poziomu 3,57 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Pierwszą piątkę uzupełnia dziennik „Metrocafe.pl” (Agora, wcześniej „Metro”). Jego czytelnictwo w okresie od maja do października br. zwiększyło się o 0,15 pkt. proc. do 2,99 proc.
Wiek: 15-75 lat |
maj 2015 : październik 2015 |
maj 2014 : październik 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
10,33% |
11,74% |
Gazeta Wyborcza |
8,58% |
8,19% |
Super Express |
3,58% |
4,55% |
Przegląd Sportowy |
3,57% |
2,90% |
Metrocafe (do 09.2015 Metro) |
2,99% |
2,84% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,68% |
1,59% |
Rzeczpospolita |
1,62% |
1,94% |
Nasze Miasto |
1,35% |
1,22% |
Sport |
0,75% |
0,53% |
Puls Biznesu |
0,31% |
0,20% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,09% |
0,08% |
W grupie komercyjnej liderem w fali maj - październik 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 1,45 pkt. proc. do 9,15 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,82 proc.; do góry o 0,39 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był czwarty (4,06 proc.; do góry o 0,84 proc.).
Warto dodać, że osiem tytułów w tym ujęciu miało lepszy wynik niż w grupie 15-75, a trzy dzienniki zanotowało gorszy wynik.
Wiek: 16-59 lat |
maj 2015 : październik 2015 |
maj 2014 : październik 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
9,15% |
10,60% |
Gazeta Wyborcza |
8,82% |
8,43% |
Przegląd Sportowy |
4,06% |
3,22% |
Super Express |
3,17% |
4,18% |
Metrocafe (do 09.2015 Metro) |
3,08% |
2,98% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,93% |
1,71% |
Rzeczpospolita |
1,65% |
1,93% |
Nasze Miasto |
1,32% |
1,22% |
Sport |
0,76% |
0,44% |
Puls Biznesu |
0,34% |
0,21% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,10% |
0,10% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków oraz od maja 2015 do października 2015 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 428 i 7 833 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” dogania „Fakt”, „Przegląd Sportowy” na podium w grupie komercyjnej (czytelnictwo dzienników)