Globalne przychody dentsu na początku roku niższe o 1,5 proc.
W pierwszym kwartale 2021 roku sieć komunikacyjno-marketingowa dentsu osiągnęła przychody w wysokości 2,27 mld dolarów (2,48 mld jenów), co stanowi spadek o spadły o 1,5 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 22,4 proc. do 411,5 mln dolarów (44 996 mln jenów). Przychody organiczne spadły o 2,4 proc. - Z optymizmem patrzymy na ten rok. To czas zebrania owoców z transformacji, którą realizujemy w Polsce od kilku lat - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, CEO dentsu w Polsce i regionie CEE.
Łączne przychody dentsu z działalności cyfrowej wzrosły w pierwszych trzech miesiącach br. o ponad połowę (51,3 proc.). Wzrost w Dentsu International wyniósł 64,7 proc., a w Dentsu Japan Network 35,7 proc.
Obiecujące wyniki dentsu
W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) przychody dentsu wyniosły w pierwszym kwartale tego roku 42,16 mln dolarów (46,054 mln jenów). Tylko Niemcy i Szwajcaria odnotowały dodatni wzrost organiczny, podczas gdy wszystkie pozostałe rynki z regionu odnotowały spadek przychodów organicznych.
W październiku ubiegłego roku dentsu ogłosiło plan restrukturyzacji, w ramach którego w Dentsu International pracę miało stracić 12,5 proc. załogi (około 6000 osób). Podczas gdy przychody organiczne zmniejszyły się, firma odnotowała wzrost o 2,5 proc. w samym marcu. W obu działach przychody organiczne Dentsu Japan Network spadły o -0,9 proc., a Dentsu International o -3,5 proc..
Sieć dentsu podtrzymuje swoje prognozy na rok obrotowy 2021, zakładające osiągnięcie dodatniego wzrostu przychodów organicznych w skali całego roku przy niskiej marży operacyjnej.
- Nasze wyniki w pierwszym kwartale pokazały ciągłą, stopniową poprawę przychodów organicznych. Zaufanie konsumentów i klientów powraca, co znajduje odzwierciedlenie w pozytywnym tempie wzrostu naszych przychodów. Zysk był szczególnie wysoki, co świadczy o naszej nieustannej koncentracji na kosztach i zaangażowaniu w zwiększanie marż. Nadal utrzymuje się niepewność co do postępu pandemii, a w szczególności nowych fal, które dotknęły kilka krajów - skomentował prezes i CEO, Dentsu Group Inc., Toshihiro Yamamoto. - Nasi pracownicy w całej Grupie nadal wykazują się poświęceniem i pracowitością, a wielu z nich nadal pracuje w domu. Chciałbym im wszystkim przekazać moje pełne podziękowania i wyrazy uznania - dodał Yamamoto.
Polska jednym z głównych rynków
W komunikacie giełdowym japońskiego giganta rynek w Polsce został zakwalifikowany w czołówce głównych rynków dentsu, obok UK, USA, krajów skandynawskich czy Japonii. Wedle tegorocznych prognoz finansowych dentsu - region CEE w tym roku odnotuje rekordowy wzrost wydatków na usługi reklamowe - o 7,2 proc. przy globalnym spadku o 8,8 proc. w roku 2020.
- Z optymizmem patrzymy na ten rok. To czas zebrania owoców z transformacji, którą realizujemy w Polsce od kilku lat. Dzięki zaangażowaniu zespołu pozyskaliśmy nowych klientów i odrobiliśmy spadek przychodów spowodowany pandemią - pomimo faktu, że produkcja filmowa czy eventy jeszcze nie wróciły do skali z 2019 roku. Dzięki pozyskaniu nowych klientów oraz rozsądnej polityce finansowej zwiększyliśmy marżę operacyjną oraz zysk operacyjny. Mimo pandemii, uzyskane wyniki pokazują, że przyjęty przez nas model i zaangażowanie całego zespołu przynoszą świetne efekty biznesowe i satysfakcję ze współpracy naszych klientów. Jestem przekonany, że wspólnie z kolegami i koleżankami z regionu CEE skutecznie wesprzemy wzrost biznesu naszych klientów w tym roku i latach kolejnych - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, CEO dentsu w Polsce i regionie CEE.
W skład sieci dentsu w Polsce wchodzą marki: Carat, Isobar, iProspect, Red8 Group, Amplifi, Amnet, DDS, dentsu i dentsu X, The Story Lab oraz Propeller Film. Grupa dentsu działa w 110 krajach na całym świecie, zatrudniając ponad 45 000 ekspertów. W Polsce działa w obecnym kształcie od 2005 roku i zatrudnia około 700 osób obsługujących ponad 200 klientów.
Dołącz do dyskusji: Globalne przychody dentsu na początku roku niższe o 1,5 proc.