Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 3,4 mln zł zysku EBITDA
W 2021 roku Grupa naTemat osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 16,85 mln zł, a zysk EBITDA zwiększył się o 34 proc. do 3,39 mln zł - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Kolejny rok wzrostów to konsekwentna strategia sprzedaży połączona ze zmianami w serwisach - komentuje Paulina Plenkiewicz, szefowa Grupy naTemat.
Grupa naTemat zarabia z emisji reklam i realizacji innego typu kampanii marketingowych w jej serwisach: portalu ogólnoinformacyjnym naTemat.pl, serwisie biznesowo-technologicznym INNPoland.pl, parentingowym MamaDu.pl, fatheringowym dadHero.pl, satyrycznym ASZdziennik, a także projekcie BRID uruchomionym wiosną ub.r. w ramach programu grantowego Google.
- Udało się nam stworzyć unikatową ofertę reklamową, która okazała się być kluczem do sukcesu. Zadziałała strategia oparta o reklamę natywną, której na polskim rynku jesteśmy pionierami. Kluczową kwestią dla osiągania przez nasze serwisy wzrostów, jest ścisła współpraca pomiędzy zespołem kreatywnym a działem sprzedaży - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Monika Wdowiak, dyrektor biura reklamy Grupy naTemat.
- Nowoczesny, innowacyjny, niestandardowy, często personalizowany kontent pozwala oferować naszym klientom atrakcyjny produkt, mocno wyróżniający się na rynku. Prześcigamy konkurencję dzięki naszej szybkości działania, dostosowaniu oferty do potrzeb klientów, śledzeniu i wdrażaniu światowych trendów oraz odwadze w tworzeniu własnych innowacji - dodaje.
W Grupie naTemat już ponad 100 osób
- W 2021 dołączyło do nas ponad 20 osób, dzięki czemu Grupę naTemat współtworzy już blisko 100 osób. Pozyskaliśmy z rynku nowe kompetencje, a wewnątrz grupy pojawiły się nowe obszary - opisuje Michał Mańkowski, redaktor naczelny i członek zarządu Grupy naTemat.
- Dostosowaliśmy system wydawniczy do rosnącej organizacji, tworzymy nowe produkty na każdej platformie: tekst, wideo, audio, social i na każdej udaje się to robić skutecznie - wylicza.
Od wiosny ub.r. swój podcast wideo „Allegro ma non troppo, czyli godzina z Jackiem” prowadzi w naTemat Jacek Pałasiński, a w połowie roku Magdalena Stokłosa zaczęła tworzyć podcast informacyjny.
Jesienią na INNPoland.pl (Grupa naTemat) uruchomiono sekcję INN:Magazyn z reportażami, wywiadami i felietonami, jej redaktor prowadzącą została Iga Kołacz. W ASZdziennik.pl szefem produktu został Jakub Smaga, a redaktorem naczelnym - Łukasz Jadaś. Grupa naTemat zaczęła też współpracę z kilkorgiem korespondentów w Polsce i za granicą (m.in. z Jackiem Lepiarzem relacjonującym wydarzenia w Niemczech).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W lipcu ub.r. firma przeniosła się do nowej siedziby, w zabytkowej Fabryce Koronek w Warszawie.
Niebawem nowa wersja naTemat.pl
- Kolejny rok wzrostów to konsekwentna strategia sprzedaży połączona ze zmianami w serwisach. Dystynktowność naszego portfolio to nasza wielka moc. "ASZdziennik" brzmi już jak kategoria treści, a jednak w obliczu wojny platforma się gigantycznym przekaźnikiem informacji o pomocy uchodźcom - wokół serwisu jest ogromna, zaangażowana społeczność. MamaDu z równie zaangażowaną rodzicielską społecznością jest na podium polskiego parentingu, a biznesowo-fintechowe InnPoland wzbogacamy o nową tematykę oraz podcasty i wideo - opisuje Paulina Plenkiewicz, szefowa Grupy naTemat.
Niebawem portal naTemat pojawi się w nowej odsłonie, nadal w pomarańczowej kolorystyce. - Będzie więcej personalizacji, nowe funkcjonalności, inna estetyka - tyle mogę zdradzić - mówi Paulina Plenkiewicz.
- W kolejne 10-lecie wchodzimy z ambitnymi planami, które wojna wszystkim boleśnie weryfikuje, skupiamy się zatem na najważniejszej z ról - rzetelnym, bieżącym informowaniu i łączeniu się wzajemnie w pomocy. Nasz zespół jak zwykle udowodnił najwyższy poziom mobilizacji i zaangażowania - podkreśla.
Właścicielem Grupy naTemat jest firma Glob360 wraz ze spółkami zależnymi. W 2020 roku zanotowała łącznie wzrost przychodów o 24,7 proc. do 12,19 mln zł i zysku netto z 1,43 do 2,15 mln zł. Udziałowcami Glob360 są Tomasz Lis (ma 65 proc. udziałów) i Robert Jędrzejczyk (35 proc.).
Portal naTemat ruszył w 2012 roku, natomiast serwisy tematyczne uruchamiano w kolejnych latach (najkrócej działa dadHero.pl - od jesieni 2019 roku).