57 proc. widzów internetowych płaci za VOD, 34 proc. z nich chce płacić za Disney+
Za dostęp do treści VOD aktualnie płaci 57 proc. widzów internetowych. Większość z nich preferuje miesięczny abonament, a coraz większa grupa osób ogląda VOD na telewizorach typu Smart - pokazują wyniki VideoTrack VI, cyklicznego badania agencji Wavemaker. Zakup abonamentu w serwisie Disney+ - który na lato 2022 roku planuje debiut w naszym kraju - bierze pod uwagę 34 proc. polskich e-widzów.
Jak pokazuje VideoTrack VI - cykliczne badanie agencji Wavemaker - w styczniu 2022 roku 9 na 10 polskich internautów to e-widzowie: osoby, którym przynajmniej czasem zdarza się oglądać filmy, seriale i inne długie programy w internecie. - Ruch w tym segmencie systematycznie przejmują serwisy streamingowe, wypierające torrenty, z których w 2022 r. korzysta już zaledwie 11 proc. widzów internetowych (3 lata temu - 20 proc., 6 lat temu - 27 proc.) - informują twórcy badania.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Miesięczny abonament najwygodniejszą formę dostępu
57 proc. widzów internetowych (przekłada się to na ok. 50 proc. internautów) zdarza się płacić za wideo (posiada abonament w przynajmniej jednym serwisie subskrypcyjnym). Wśród płacących e-widzów 65 proc. badanych uważa miesięczny abonament za najwygodniejszą formę dostępu do treści.
13 proc. wskazuje abonament roczny jako preferowany model płacenia za filmy i seriale z sieci. 5 proc. za najwygodniejszą formę dostępu do płatnych treści uważa płacenie za pojedynczy program czy odcinek serialu, 4 proc. - pakiet odcinków, a po 3 proc. - tygodniowy i dzienny abonament.
34 proc. polskich e-widzów bierze pod uwagę zakup abonamentu Disney+
Z badania VideoTrack VI wynika, że 34 proc. polskich e-widzów bierze pod uwagę zakup abonamentu w serwisie Disney+, który na lato 2022 roku planuje debiut w naszym kraju. - Serwisem mocniej interesują się 16-34 latkowie, osoby już płacące za wideo oraz abonenci płatnej TV. Co ciekawe - niewiele powyżej średniej plasują się wskazania rodziców - informuje Wavemaker.
Większość - 64 proc. najchętniej kupiłaby dostęp do serwisu bezpośrednio na stronie bądź w aplikacji Disneya, a 29 proc. wolałoby to zrobić u operatora płatnej telewizji. W badaniu Wavemaker czytamy, że tylko co czwarty badany e-widz zaakceptowałby wyższą niż 30 zł cenę miesięcznego abonamentu w Disney+.
33 proc. płacących e-widzów byłoby w stanie dokupić dostęp do nowego serwisu VOD nie rezygnując z innych już zakupionych abonamentów (na innych platformach lub telewizji kablowo-satelitarnej). Dla 15 proc. badanych wiązałoby się to z rezygnacją z aktualnego abonamentu na platformie cyfrowej, a dla 12 proc. - telewizji kablowej lub satelitarnej.
Coraz więcej e-widzów ogląda treści w telewizorach typu Smart
Szósta edycja VideoTrack potwierdza rosnące znaczenie telewizorów podłączonych do internetu w świecie rozrywki wideo. W 2022 roku z tego urządzenia korzystało 51 proc. e-widzów (jednocześnie jest to drugi najpopularniejszy ekran służący do oglądania wideo w sieci), podczas gdy w 2020 roku było to 46 proc., a w 2019 roku - 43 proc.
Wszystkie pozostałe urządzenia z roku na rok odnotowują spadki zainteresowania (laptop z 66 proc. w 2019 roku do 54 proc. w 2022 roku, smartfon z 45 proc. do 39 proc., komputer stacjonarny z 29 proc. do 21 proc. i tablet z 23 proc. do 14 proc.
Badanie VideoTrack Wavemaker realizował metodą CAWI na próbie 1 546 polskich internautów w wieku 16+ w styczniu 2022 roku.
Dołącz do dyskusji: 57 proc. widzów internetowych płaci za VOD, 34 proc. z nich chce płacić za Disney+