Jet Line zaczyna sprzedaż w oparciu o widownię nt. widowni nośników cyfrowych
Firma reklamy zewnętrznej Jet Line wprowadza alternatywny model planowania i kupowania kampanii digital OOH. W przypadku cyfrowych kampanii out of home klienci mogą kupować rzeczywistą, policzoną, a nie oszacowaną czy statystyczną widownię każdego z emitowanych spotów.
- Wchodzimy na drogę ciekawej i ważnej zmiany. Liczymy rzeczywistą widownię każdej konkretnej emisji spotu. Dajemy możliwość poznania realnej widowni, do której w rzeczywistym czasie dociera konkretny komunikat. To oczekiwana przez rynek alternatywa dla zamawiania kampanii w określonym terminie lub określonej lokalizacji ekranów – mówi Andrzej Słomka, dyrektor zarządzający, dyrektor sprzedaży i marketingu Jet Line.
- Mamy świadomość rangi takich przemian, one nie są przypadkowe czy nieprzewidywalne. Przeciwnie, choć pandemia utrudniła wiele procesów, to także uruchomiła i przyspieszyła wiele innych. Tak było z dynamiką rozwoju rynku digital OOH oraz inwestycjami Jet Line w ten obszar - zapewnia.
Jak podano w komunikacie "liczb dotyczących widowni reklam DOOH dostarcza technologia, która w czasie rzeczywistym zbiera i agreguje dane z przestrzeni OOH. Sensory i algorytmy sztucznej inteligencji analizują ścieżki poruszania się ludzi w miastach, liczą osoby znajdujące się w polu widzenia ekranów, a także pozyskują liczbę, sposób i czas pojawiania się różnych obiektów: samochodów, tramwajów, autobusów, rowerów itp. Dane odnoszą się tylko do ludzi, którzy w trybie real time są w zasięgu ekranu – czyli są prawdziwą widownią każdego spotu z osobna."
- Powiększamy MORE o kolejne miasta i wdrażamy sposoby na dostarczanie marketerom jakościowych danych o ich cyfrowej komunikacji out of home. Wiedza o rzeczywistej, niestatystycznej, bieżącej widowni komunikatów reklamowych to pierwszy krok. Dzięki temu nasi klienci mogą precyzyjniej planować komunikację i efektywniej gospodarować budżetami DOOH. Kolejnym etapem będzie raport proof of performance, którym otworzymy wygodną drogę do pozyskiwania od dostawców potwierdzonych, porównywalnych i transparentnie komunikowanych danych - dodaje Beata Chojecka-Kuczek, zastępca dyrektora sprzedaży Jet Line.
W ub.r. wydatki na reklamy zewnętrzne zwiększyły się w Polsce o 20,6 proc. do 424,1 mln zł, a tylko w czwartym kwartale wzrost wyniósł 24,5 proc. Inwestycje na nośnikach cyfrowych poszły w górę o 41,3 proc. i stanowiły już 15,2 proc. rynku - wynika z danych Izby Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i Starcomu.
Dołącz do dyskusji: Jet Line zaczyna sprzedaż w oparciu o widownię nt. widowni nośników cyfrowych