Kanał Zero ma zarobić więcej od Kanału Sportowego. Stanowski podał prognozę
Krzysztof Stanowski szacuje, że w br. przychody Kanału Zero zbliżą się do 30 mln zł. To nieco więcej niż Kanał Sportowych osiągał w minionych latach, kiedy jego tematyka wykraczała poza sport, a działalność obejmowała też drukowany magazyn.
- Szacuję, że przychody Kanału Zero w tym roku zbliżą się do 30 milionów złotych - stwierdził Krzysztof Stanowski na platformie X, odpowiadając na wpis jednego z internautów.
Kanał Zero działa od początku lutego, obecnie ma 1,12 mln subskrybentów, a zamieszczone na nim nieco ponad 600 materiałów zanotowało łącznie ok. 148 mln odtworzeń. Kanał systematycznie poszerza swoją ofertę treści, w kwietniu do jego zespołu dołączyły Arleta Bojke i Maria Stepan (poprzednio związane z Telewizją Polską), które tworzą cykle o wydarzeniach politycznych za granicą. Przygotowuje się też do uruchomienia swojego serwisu internetowego, na jego domenę wydano ponad 60 tys. zł.
Większość przychodów Kanału Zero zapewniają stałe umowy z reklamodawcami. Głównymi partnerami kanału są RocketJobs i Just Join IT, a jego inni sponsorzy to m.in. KFC, XTB, Fuksiarz, x-kom, Mubi i Diety od Brokuła.
W tym gronie nie ma natomiast spółek Skarbu Państwa. - Mieliśmy propozycje, one chciały się reklamować w Kanale Zero i celowo ich nie wzięliśmy. Bo wiedzieliśmy, jakie będzie zamieszanie, że właśnie będą takie pytania padały i wtedy one zaczną być zasadne, jak to się wydarzy - uzasadnił Krzysztof Stanowski w lutym.
CZYTAJ TEŻ: Dziennikarka Kanału Zero oskarżona o powielanie rosyjskiej propagandy. Co na to Krzysztof Stanowski?
Kanał Zero zarabia też z reklam display i wideo wyświetlanych przy jego materiałach przez YouTube’a. W marcu wpływy w tym zakresie wyniosły 630 tys. zł, wobec 780 tys. zł w lutym.
Budowa i wyposażenie siedziby Kanału Zero kosztowały ok. 2 mln zł. Na początku lutego Krzysztof Stanowski podał, że miesięczne koszty bieżące projektu to 1,3 mln zł, a w kwietniu wzrosły one do 1,4 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jeśli przychody Kanału Zero wyniosą prawie 30 mln zł, przekroczą wyniki w ostatnich latach osiągane przez Kanał Sportowy, w którym Krzysztof Stanowski był wspólnikiem i jednym z głównych twórców do jesieni ub.r. W całym ub.r. Kanał Sportowy wypracował 25,34 mln zł przychodów i 5,15 mln zł zysku netto, a rok wcześniej przy 24,07 mln zł wpływów zarobił na czysto 5,57 mln zł.
Po odejściu Stanowskiego Kanał Sportowy skupił się na tematyce sportowej. Natomiast do końca ub.r. emitowano w nim również programy o innej tematyce, a kanał zarabiał też poza internetem: na drukowanym „Kwartalniku Sportowym” oraz produktach z wizerunkiem kanału i jego głównych twórców (m.in. szklankach sprzedawanych w sklepach Biedronka oraz specjalnej edycji piwa Tyskie, która pojawiła się w sprzedaży wiosną ub.r.).
Dołącz do dyskusji: Kanał Zero ma zarobić więcej od Kanału Sportowego. Stanowski podał prognozę