KER: reklama czujników dymu wprowadza w błąd, bo zawiera informację o nieaktywnej funkcji
Internetowa reklama firmy Fibar Group, promująca m.in. czujniki dymu wprowadza w błąd, bo nie informuje wprost, że funkcja zdalnej aktualizacji urządzeń jest nieaktywna - orzekła Komisja Etyki Reklamy.
KER rozpatrywała skargę na internetową reklamę czujników dymu, czujników zalania, czujników ruchu oraz czujników okien i drzwi z funkcją zdalnej bezprzewodowej aktualizacji urządzeń, należących do Fibar Group.
W skardze napisano, że wszystkie produkty reklamują bezprzewodową aktualizację urządzeń wraz z innymi funkcjami. Skarżący zgłosił do KER, że firma potwierdziła – po tym jak już dokonał zakupu pod wpływem reklamy - że te funkcje nie są jeszcze dostępne, chociaż materiały reklamowe informujące o tych funkcjach są dostępne od dwóch lat.
Przedstawiciele Fibar Group odpowiedzieli KER, że wszystkie produkty wymienione w skardze (czujnik dymu, czujnik zalania, czujnik ruchu oraz czujnik okien i drzwi) posiadają funkcję zdalnej aktualizacji, ale funkcja zdalnej aktualizacji jest nieaktywna, a centrala Home Center 2 jeszcze tej funkcji nie wspiera. - Mimo to funkcja zdalnej aktualizacji została już implementowana w oprogramowaniu urządzeń wymienionych w skardze. Kiedy stabilna wersja oprogramowania centrali Home Center 2 będzie gotowa, aby wspierać funkcję zdalnej aktualizacji oprogramowania czujników, funkcja ta będzie automatycznie aktywna, bez konieczności dokonywania żadnych zmian w czujnikach. W związku z powyższym reklamę produktów należy uznać za zgodną z rzeczywistością i Kodeksem Etyki Reklamy - napisano w odpowiedzi na skargę.
KER uznała jednak, że zaskarżona reklama nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy. Wprowadza konsumentów w błąd, bo nie informuje jasno, że funkcja zdalnej aktualizacji urządzeń jest jeszcze nieaktywna. Komisja zwróciła też uwagę firmie, że usługi związane z bezpieczeństwem użytkowników powinny być promowane w oparciu o aktualne możliwości techniczne.
Dołącz do dyskusji: KER: reklama czujników dymu wprowadza w błąd, bo zawiera informację o nieaktywnej funkcji