„Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego
W święta Bożego Narodzenia Polacy spędzili przed telewizorem ponad sześć godzin, o 17 minut więcej niż rok wcześniej. Najchętniej oglądaną stacją była TVP1, ale w grupie 16-49 pierwszy był Polsat. Najwięcej widzów zgromadził film „Kevin sam w domu”.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 11,43 proc., czyli o 0,77 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,88 proc. udziału po wzroście o 0,62 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (9,66 proc. udziału, wzrost o 0,93 pkt. proc.).
Najwięcej w top 10 straciła Dwójka, która znalazła się na kolejnym miejscu. Jej udział zmalał o 1,06 pkt. proc. do 7,04 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazł się TV Puls (4,51 proc. udziału, + 0,32 pkt. proc.), który wyprzedził TVN7 (4,34 proc. udziału, + 0,12 pkt. proc.).
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | Zmiana SHR% (w pkt. proc.) | |||
Stacja | 25-12-2015 - 26-12-2015 | 25-12-2016 - 26-12-2016 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
TVP1 | 1 042 545 | 12,20% | 1 022 205 | 11,43% | -0,77% |
Polsat | 791 506 | 9,26% | 883 788 | 9,88% | 0,62% |
TVN | 745 949 | 8,73% | 863 679 | 9,66% | 0,93% |
TVP2 | 691 883 | 8,10% | 629 764 | 7,04% | -1,06% |
TV PULS | 358 370 | 4,19% | 403 196 | 4,51% | 0,32% |
TVN7 | 360 678 | 4,22% | 388 196 | 4,34% | 0,12% |
TV4 | 248 633 | 2,91% | 300 547 | 3,36% | 0,45% |
TVN24 | 158 065 | 1,85% | 236 922 | 2,65% | 0,80% |
TVP INFO | 239 859 | 2,81% | 228 494 | 2,56% | -0,25% |
TVP Rozrywka | 181 897 | 2,13% | 207 678 | 2,32% | 0,19% |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 0,70 pkt. proc.
Drugi był TVN, notujący wzrost udziału o 0,64 pkt. proc. do 11,42 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (7,68 proc. udziału, spadek o 2,01 pkt. proc.) i TVP2 (6,11 proc., - 1,12 pkt. proc.).
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 16-49 | Zmiana SHR% (w pkt. proc.) | |||
Stacja | 25-12-2015 - 26-12-2015 | 25-12-2016 - 26-12-2016 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
Polsat | 412 372 | 11,25% | 457 648 | 11,95% | 0,70% |
TVN | 394 797 | 10,78% | 437 467 | 11,42% | 0,64% |
TVP1 | 355 078 | 9,69% | 293 932 | 7,68% | -2,01% |
TVP2 | 264 919 | 7,23% | 233 975 | 6,11% | -1,12% |
TVN7 | 187 110 | 5,11% | 196 877 | 5,14% | 0,03% |
TV PULS | 156 352 | 4,27% | 186 821 | 4,88% | 0,61% |
TV4 | 135 377 | 3,69% | 156 475 | 4,09% | 0,40% |
TTV | 62 184 | 1,70% | 82 834 | 2,16% | 0,46% |
Puls 2 | 50 438 | 1,38% | 79 806 | 2,08% | 0,70% |
Polo TV | 74 542 | 2,03% | 77 191 | 2,02% | -0,01% |
Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 16-59 | Zmiana SHR% (w pkt. proc.) | |||
Stacja | 25-12-2015 - 26-12-2015 | 25-12-2016 - 26-12-2016 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | ||
TVN | 538 036 | 9,95% | 615 954 | 10,95% | 1,00% |
Polsat | 540 223 | 9,99% | 607 344 | 10,80% | 0,81% |
TVP1 | 567 008 | 10,49% | 513 642 | 9,13% | -1,36% |
TVP2 | 420 585 | 7,78% | 369 731 | 6,57% | -1,21% |
TVN7 | 258 578 | 4,78% | 283 686 | 5,04% | 0,26% |
TV PULS | 247 144 | 4,57% | 266 856 | 4,75% | 0,18% |
TV4 | 188 453 | 3,49% | 222 604 | 3,96% | 0,47% |
TVP Rozrywka | 108 519 | 2,01% | 121 699 | 2,16% | 0,15% |
Puls 2 | 71 954 | 1,33% | 112 081 | 1,99% | 0,66% |
TVN24 | 74 962 | 1,39% | 108 331 | 1,93% | 0,54% |
Najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który w wigilię śledziło średnio 4,33 mln widzów Polsatu.
Na podium znalazły się jeszcze serwisy informacyjne TVP1 nadane 26 grudnia br. - „Wiadomości” obejrzało 4,03 mln widzów, a „Teleexpress” wybrało 3,83 mln osób.
Czwarta lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,37 mln widzów, a oczko niżej znalazł się drugi film w top 10 - „Listy do M.” (3,29 mln oglądających).
24-12-2016 - 26-12-2016 | Wszyscy 4+ | |||||
Tytuł | Stacja | Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/ | Polsat | 24-12-2016 | 20:05:45 | 22:11:20 | 4 331 801 | 30,47% |
WIADOMOŚCI | TVP1 | 26-12-2016 | 19:30:03 | 19:58:45 | 4 031 398 | 24,78% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 26-12-2016 | 17:00:04 | 17:15:07 | 3 833 012 | 27,66% |
ROLNIK SZUKA ŻONY - WYDANIE SPECJALNE | TVP1 | 25-12-2016 | 21:25:14 | 22:14:43 | 3 374 755 | 21,53% |
LISTY DO M. /FILM KOM.POL./ | TVN | 26-12-2016 | 20:00:51 | 22:20:07 | 3 294 799 | 20,13% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 26-12-2016 | 18:38:18 | 19:22:17 | 3 233 609 | 20,77% |
WIELKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/ | Polsat | 24-12-2016 | 17:48:20 | 18:32:29 | 3 073 326 | 29,53% |
BARWY SZCZESCIA /SER.POL./ | TVP2 | 26-12-2016 | 20:13:43 | 20:38:38 | 3 065 447 | 17,98% |
SPORT /SERWIS SPORT./ | TVP1 | 25-12-2016 | 20:05:23 | 20:10:35 | 3 011 300 | 18,86% |
MISTRZOSTWA POLSKI W SKOKACH NARCIARSKICH | TVP1 | 26-12-2016 | 14:42:34 | 15:29:14 | 2 906 615 | 22,55% |
25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 6 godzin 1 minutę i 36 sekund. Było to o 17 minut i 9 sekund dłużej niż rok wcześniej i o 8 minut i 18 sekund dłużej niż dwa lata temu.
Okres: | ATV |
25-12-2014 - 26-12-2014 | 05:53:18 |
25-12-2015 - 26-12-2015 | 05:44:27 |
25-12-2016 - 26-12-2016 | 06:01:36 |
Podczas świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 3,09 mln zł - wydał T-Mobile. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 3,08 mln zł znalazł się Smart Dom (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
25-12-2016 - 26-12-2016 | |
Marka | Wydatki (w zł) |
T-MOBILE | 3 090 874 |
SMART DOM | 3 078 750 |
MEDIA EXPERT | 2 321 901 |
MEDIA MARKT | 2 140 641 |
SKODA | 2 126 825 |
Dołącz do dyskusji: „Kevin sam w domu” hitem świąt. TVP1 i Polsat na czele rynku telewizyjnego
straszne