SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IMS: wpływ koronawirusa na nasze wyniki negatywny, niemożliwy do oszacowania

Zajmująca się marketingiem sensorycznym grupa IMS ocenia, że pandemia koronawirusa będzie mieć negatywny wpływ, przynajmniej w perspektywie 2-4 miesięcy, na jej wyniki i działalność. Zaznacza, że oszacowanie tego wpływu jest obecnie niemożliwe, bo zależy on od czynników będących poza kontrolą firmy.

- W szczególności, pandemia koronawirusa negatywnie może odbić się na przychodach z usług reklamowych realizowanych głównie w galeriach handlowych oraz na działalności eventowej. Jednocześnie, nie jest możliwe oszacowanie potencjalnego pozytywnego wpływu pomocy rządowej na sytuację i wyniki Grupy IMS - stwierdziła firma w komunikacie giełdowym.

Zaznaczyła, że będzie na bieżąco analizowała sytuację związaną z wpływem pandemii koronawirusa na działalność i wyniki.

Grupa IMS oferuje usługi marketingu sensorycznego

W ub.r. grupa kapitałowa IMS według szacunkowych danych w ub.r. zanotowała 58,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 18 mln zł zysku EBITDA, 11,9 mln zł zysku EBIT i 9,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.

Liczba lokalizacji obsługiwanych przez IMS w modelu abonamentowych zwiększyła się w ub.r. o 2 463, z czego 1 494 zostało pozyskanych od sierpnia do grudnia. Firma wyliczyła, że przeprowadziła szereg inwestycji, m.in. powiększyła działy sprzedażowe (głównie w swojej spółce zależnej Mood Factory) pozyskujące lokalizacje abonamentowe na rynkach lokalnych, przygotowywała i oferowała własne biblioteki muzyczne, realizowała szerokie działania marketingowe oraz projekt Aroma Next Generation, dotyczący stworzenia własnego, nowoczesnego urządzenia do aromamarketingu

Pod koniec ub.r. grupa IMS poinformowała, że zaczyna szukać inwestora strategicznego do wsparcia jej ekspansji międzynarodowej. Zaznaczono, że firma zidentyfikowała już kilka interesujących celów akwizycyjnych w sektorze marketingu sensorycznego, głównie działających w Europie. Zarząd ocenił, że kupno kilku rentownych podmiotów zagranicznych o przychodach w przedziale 15-100 mln zł „możliwe jest jedynie przy wsparciu silnego, ukierunkowanego na osiągnięcie celu partnera”.

Firma IMS jest notowana od 2012 roku jest notowana na warszawskiej giełdzie. Głównymi akcjonariuszami spółki są Dariusz Lichacz (19,12 proc.), Michał Kornacki (18,66 proc.), TFI Opera (13,08 proc.) i Artur Czeszejko-Sochacki (10,36 proc.).

Przez miniony tydzień kurs giełdowy IMS zmalał o 21,7 proc. do 2,88 zł. Tylko w poniedziałek kurs spadł o 5,3 proc., komunikat o wpływie koronawirusa spółka podała już po zakończeniu sesji giełdowej. Indeks WIG rynku głównego zmniejszył się przez ten tydzień o 23,5 proc.

Jak biznes traci na koronawirusie

Epidemia koronawirusa najszybciej i najmocniej uderzyła w branże turystyki i transportu międzynarodowego. Już 6 marca polskie organizacje zrzeszające firmy z branży turystyki biznesowej (MICE) we wspólnym stanowisku alarmowały, że wskutek rozprzestrzeniania się koronawirusa klienci nagle anulowali wszystkie projekty na najbliższych sześć miesięcy. - Możemy porównać tę sytuację do stanu klęski żywiołowej - podkreśliły, sugerując wsparcie ze strony państwa i sektora prywatnego.

W zeszły piątek prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski przyznał, że wskutek koronawirusa praktycznie zamarła sprzedaż w jej serwisie turystyki zagranicznej Wakacje.pl. - Zarząd stara się, żeby osoby, które normalnie zajmowały się sprzedażą wycieczek, przesunąć do obsługi rezygnacji i innych zadań. Tyle zwrotów zakupionych wycieczek Wakacje.pl nie miały jeszcze nigdy. Natomiast w pozostałych pionach, choćby IT, trwa normalna praca - opisał Świderski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Firma ATM Grupa poinformowała, że zawiesiła do 22 marca zdjęcia do realizowanych seriali i programów telewizyjnych. W związku z koronawirusem wielu klientów zrezygnowało z wynajmu od niej sprzętu i studiów, a także realizacji wydarzeń sportowych i rozrywkowych.

Holding marketingowo-technologiczny Mediacap poinformował, że rozprzestrzenianie się koronawirusa może spowodować w bieżącym półroczu zatory płatnicze i spadek liczby zleceń, co przekłada się na ryzyko istotnie niższych przychodów firmy. Jej władze rozważają ograniczenie nowych projektów inwestycyjnych w br.

Z kolei firma obuwnicza CCC przyznała, że rozszerzająca się epidemia koronawirusa i związane z nią zamknięcie sklepów niespożywczych będzie miało istotny wpływ na przyszłe wyniki finansowe grupy kapitałowej. Zaznaczyła, że w marcu br. już 45 proc. jej wpływów pochodziło ze sprzedaży internetowej.

Z kolei firma odzieżowa LPP (należą do niej marki Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) ocenia, że w związku z epidemią koronawirusa jest niewielkie ryzyko dotyczące jej łańcucha dostaw, a bardzo wysokie dotyczące sprzedaży, z powodu zamknięcia sklepów w wielu krajach i zmniejszenia mobilności klientów.

Dołącz do dyskusji: IMS: wpływ koronawirusa na nasze wyniki negatywny, niemożliwy do oszacowania

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl