Magazyny komputerowe w dół, najwięcej stracił “Play!”
Wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych zanotowały w lutym br. spadki sprzedaży. Największy z nich dotknął miesięcznika “Play!”. Liderem pozostał poświęcony grom “CD Action”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż “CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2011 roku zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 76 561 egz., czyli niższym o 24,3 proc. niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik komputerowy “PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem sprzedażowym wynoszącym 74 906 egz., po spadku o 11,1 proc.
Trzecią pozycję zajął jedyny w rankingu dwutygodnik - “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w drugim miesiącu br. spadła o 7,9 proc. do 45 397 egz.
Największy spadek w zestawieniu zanotował zajmujący szóstą i zarazem ostatnią lokatę “Play!” (Ringier Axek Springer Polska). Jego wynik zmalał aż o 37,9 proc. do 10 804 egz.
ZKDP | luty | |
2011 | 2010 | |
Tytuł | Sprzedaż ogłółem | |
CD Action | 76 561 | 101 105 |
PC Format | 74 906 | 84 250 |
Komputer Świat | 45 397 | 49 310 |
PC World | 33 717 | 41 126 |
Chip | 31 207 | 38 140 |
Play! | 10 804 | 17 397 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. trzy magazyny zanotowały wzrosty sprzedaży, a pozostałe trzy – spadki. Najwięcej stracił “CD Action” (18 proc.), a najwięcej zyskał “PC Format” (6 proc.).
ZKDP | 2011 | |
luty | styczeń | |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
CD Action | 76 561 | 93 337 |
Chip | 31 207 | 30 710 |
Komputer Świat | 45 397 | 43 333 |
PC Format | 74 906 | 70 672 |
PC World | 33 717 | 33 825 |
Play! | 10 804 | 12 816 |
* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.
Dołącz do dyskusji: Magazyny komputerowe w dół, najwięcej stracił “Play!”