Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” z największym spadkiem
W maju 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Grazia” i „Flesz”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w maju 2014 roku wyniosła 267 063 egz. W porównaniu do maja 2013 roku była ona niższa o 19,54 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 23,68 proc. i średni wynik na poziomie 207 996 egz. W maju ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł.
Na podium znalazła się jeszcze „Gala” (Burda International Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 11,09 proc. do 173 188 egz. Zarówno w maju br., jak i w maju ub.r., jedno wydanie „Gali” miało normalną cenę 4,99 zł, a jedno ukazało się w promocyjnej cenie 0,99 zł.
Z kolei największy spadek, wynoszący 35,53 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w maju 2014 roku uplasował się na poziomie 79 065 egz. Maj br. to był ostatni miesiąc, w którym tym magazynem kierowała Anna Zaleska. N przełomie maja i czerwca nową naczelną "Grazii" została Anna Janicka (więcej na ten temat).
ZKDP | maj | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 376 008 | 267 130 | 267 063 | 452 400 | 332 004 | 331 937 |
Show | 297 449 | 207 996 | 207 996 | 407 428 | 272 541 | 272 541 |
Gala (dwutygodnik) | 289 426 | 173 238 | 173 188 | 302 397 | 194 851 | 194 801 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 219 560 | 140 633 | 140 149 | 303 972 | 193 214 | 192 730 |
Viva | 240 465 | 135 811 | 135 311 | 248 548 | 159 516 | 159 366 |
Grazia | 137 471 | 79 215 | 79 065 | 232 170 | 122 795 | 122 645 |
W maju 2014 roku w porównaniu do kwietnia 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (aż o 278,85 proc.) pochwalić się mogła „Gala”. Z kolei również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Grazia” - było to 29,41 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 376 008 | 267 130 | 267 063 | 386 258 | 272 479 | 272 412 |
Show | 297 449 | 207 996 | 207 996 | 309 969 | 206 477 | 206 477 |
Gala (dwutygodnik) | 289 426 | 173 238 | 173 188 | 121 482 | 45 764 | 45 714 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 219 560 | 140 633 | 140 149 | 233 173 | 147 521 | 147 037 |
Viva | 240 465 | 135 811 | 135 311 | 236 584 | 146 610 | 146 460 |
Grazia | 137 471 | 79 215 | 79 065 | 183 272 | 112 163 | 112 013 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny people tracą czytelników. „Grazia” z największym spadkiem