SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

W marcu br. YouTube zyskał ponad 850 tys. polskich użytkowników, a Facebook - 500 tys. W czołówce wspólnego zestawienia serwisów i aplikacji znalazły się Microsoft i GG Network.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w marcu serwisy Google odwiedziło ok. 125 tys. polskich użytkowników więcej niż w lutym (więcej na ten temat). YouTube zyskał ponad 850 tys. real users i wyprzedził witryny Onetu. Natomiast Facebook odwiedziło ok. 500 tys. polskich użytkowników więcej, dzięki czemu zbliżył się on do swojego rekordowego zasięgu - 13,19 mln real users, osiągniętego w styczniu br. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
  (real users)
zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 353 06389,51% 
2youtube.com13 693 72170,64% 
3Grupa Onet.pl 13 531 69369,80%tak
4facebook.com13 034 58167,24% 
5Grupa Wirtualna Polska - Orange12 286 34463,38%tak
6Grupa Gazeta.pl11 997 48561,89%tak
7Grupa Allegro.pl11 722 13760,47%tak
8Grupa Interia.pl11 559 30759,63%tak
9Grupa Nk.pl10 829 06355,86% 
10Grupa O2.pl9 832 01350,72%tak
11Grupa Wikipedia9 592 30649,48% 
12Grupa GG Network7 964 34341,08%tak
13Grupa Polskapresse5 845 11330,15%tak
14Grupa Murator5 354 70027,62%tak
15Grupa Next Infor5 287 86327,28%tak
16Grupa Microsoft5 203 83226,84% 
17Grupa Ringier Axel Springer4 997 71425,78%tak
18Grupa Money.pl4 987 38425,73%tak
19demotywatory.pl4 613 19623,80% 
20Grupa Media Regionalne4 312 86622,25% 


Wśród czołowych polskich portali Grupa Onet zyskała w skali miesiąca ok. 50 tys. użytkowników
, Grupa Gazeta.pl - ok. 120 tys., a Grupa Allegro.pl - ponad 400 tys. Za to strony WP i Orange odwiedziło ok. 180 tys. real users mniej, a Interii - 70 tys. mniej.

Aż o prawie 3 mln użytkowników wzrósł zasięg serwisów GG Network. Wynika to przede wszystkim z tego, że w marcowych wynikach Megapanelu po raz pierwszy w jednym zestawieniu przedstawiono zsumowane dane stron i aplikacji należących do wspólnych wydawców (przeczytaj więcej o tej zmianie).
 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg
1Grupa Onet.pl13 531 69369,80%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 286 34463,38%
3Grupa Gazeta.pl11 997 48561,89%
4Grupa Allegro.pl11 722 13760,47%
5Grupa Interia.pl11 559 30759,63%
6Grupa O2.pl9 832 01350,72%
7Grupa GG Network7 964 34341,08%
8Grupa Polskapresse5 845 11330,15%
9Grupa Murator5 354 70027,62%
10Grupa Next Infor5 287 86327,28%
11Grupa Ringier Axel Springer4 997 71425,78%
12Grupa Money.pl4 987 38425,73%
13Grupa TVN4 240 73421,88%
14dobreprogramy.pl3 985 56020,56%
15filmweb.pl3 582 80918,48%
16Grupa Edipresse.pl3 254 28616,79%
17Grupa Panorama Firm3 219 97916,61%
18Grupa Netshare3 106 16116,02%
19Grupa NextWeb Media2 852 78614,72%
20tekstowo.pl2 650 28313,67%


W rankingu pod względem liczby użytkowników i uruchomionych aplikacji na drugim miejscu znalazł się Microsoft, który oprócz swoich serwisów kontroluje m.in. programy Windows Media Player i Skype (każda z nich ma średnio ok. 8 mln uruchomionych aplikacji miesięcznie). Natomaist GG Network zamyka pierwszą dziesiątkę.  

Ranking  wydawców witryn i aplikacji według wskaźnika "użytkownicy i uruchomione aplikacje"
lp.nazwaużytkownicy i uruchomione aplikacjeużytkownicy i uruchomione aplikacje (%)
audyt site-centric
1Grupa Google17 590 08590,73% 
2Grupa Microsoft14 532 61274,96% 
3youtube.com13 693 72170,63% 
4Grupa Onet.pl13 531 69369,80%tak
5facebook.com13 034 58167,23% 
6Grupa Wirtualna Polska - Orange12 301 48863,45%tak
7Grupa Gazeta.pl11 997 48561,89%tak
8Grupa Allegro.pl11 722 13760,46%tak
9Grupa Interia.pl11 577 37559,72%tak
10Grupa GG Network11 503 41759,34%tak
11Grupa Nk.pl10 829 06355,86% 
12Grupa O2.pl10 126 04652,23%tak
13Grupa Wikipedia9 592 30649,48% 
14Grupa Polskapresse5 845 11330,15%tak
15Grupa Murator5 354 70027,62%tak
16Grupa Next Infor5 287 86327,28%tak
17Grupa Ringier Axel Springer4 997 71425,78% 
18Grupa Money.pl4 987 38425,73%tak
19demotywatory.pl4 613 19623,80% 
20Grupa Media Regionalne4 312 86622,25% 


Polska domena Google zyskała przez miesiąc ok. 100 tys. użytkowników, a globalna - ok. 150 tys.
Mniejsze lub większe wzrosty zanotowały adresy czołowych polskich portali oprócz interia.pl i o2.pl, które straciły po ok. 100 tys. real users. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl16 783 08286,57% 
2youtube.com13 693 72170,64% 
3facebook.com13 034 58167,24% 
4onet.pl12 437 54164,16%tak
5google.com11 871 45861,24% 
6nk.pl10 819 52055,81% 
7allegro.pl10 813 25655,78%tak
8wp.pl10 740 97855,41%tak
9wikipedia.org9 470 45648,85% 
10gazeta.pl8 437 18443,52%tak
11interia.pl7 241 88737,36%tak
12chomikuj.pl5 924 30030,56%tak
13blogspot.com5 272 14627,20% 
14demotywatory.pl4 613 19623,80% 
15zumi.pl4 220 48421,77%tak
16blox.pl4 124 52121,28%tak
17ceneo.pl4 073 94721,01%tak
18o2.pl4 025 48420,76%tak
19otomoto.pl4 014 38120,71%tak
20dobreprogramy.pl3 985 56020,56%tak


W serwisach Grupy Allegro.pl wykonano ok. 500 mln odsłon więcej niż w lutym
, za to na stronach Grupy Onet.pl - ponad 150 mln mniej. WP i Orange oraz Grupa Gazeta.pl zanotowały pod tym względem minimalne zmiany, a Grupa Interia.pl straciła ok. 50 mln odsłon. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl5 818 256 205tak
2Grupa Onet.pl2 810 607 493tak
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 560 266 328tak
4Grupa Interia.pl1 238 845 665tak
5Grupa Gazeta.pl1 223 055 040tak
6Grupa O2.pl1 051 827 387tak
7plemiona.pl759 289 968tak
8Grupa Spolecznosci.pl563 553 514tak
9Grupa TVN210 750 168tak
10filmweb.pl209 468 209tak


Na stronach Onetu przeciętny użytkownik spędzał 10 minut mniej niż miesiąc wcześniej
, a w serwisach WP i Orange - 3 minuty mniej. Za to witryny TVN-u przyciągały internautę średnio na 50 minut dłużej. Wśród zdecydowanych liderów pod tym względem serwis plemiona.pl (z grą online) zyskał 40 minut w przeliczeniu na użytkownika, a strony Eurozetu straciły ponad 30 minut. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl81 959 58506:03:25tak
2Grupa Wirtualna Polska - Orange80 031 85906:30:50tak
3Grupa Allegro.pl66 925 64605:42:34tak
4Grupa Interia.pl50 864 07204:24:01tak
5Grupa TVN31 369 52207:23:50tak
6Grupa O2.pl30 434 84403:05:44tak
7Grupa Gazeta.pl28 799 02602:24:02tak
8Grupa Murator9 914 28601:51:05tak
9Grupa GG Network8 303 52001:02:33tak
10Grupa Spolecznosci.pl7 544 55903:08:11tak
11Grupa Polskie Radio5 018 09504:29:53tak
12Grupa Eurozet4 823 22907:33:36tak
13plemiona.pl4 807 10714:38:54tak
14Grupa Ling.pl3 383 34204:26:48tak
15wiocha.pl3 303 47601:37:51tak
16wyspagier.pl2 633 48901:45:19tak
17Grupa Polskapresse2 149 31800:22:04tak
18filmweb.pl1 926 99400:32:16tak
19Grupa Targeo.pl1 827 92801:17:32tak
20joemonster.org1 780 52101:23:37tak

Dołącz do dyskusji: Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mikelos
Wskaźnik "użytkownicy i uruchomione aplikacje (%)" to nie jest to samo co "Real Users" i dlatego nie można mówić że jest to zasięg. Uruchomiona aplikacja to nie jest to samo co aktywna aplikacja (świadomie używana przez użytkownika). Wzrost zasięgu Grupy GG nie jest wynikiem wprowadzenia nowej wersji komunikatora tylko efektem połączenia w jednym węźle witryn i aplikacji.
odpowiedź