Movie Games szykuje symulator ciężarówki na licencji Discovery. „Wysoko postawiona poprzeczka realizmu”
Firma Movie Games zapowiedziała grę „Alaskan Truck Simulator” tworzoną na licencji Discovery Licensing INC i osadzoną w klimatach programów realizowanych przez stację Discovery. Premierę tytułu zaplanowano na przełom 2018 i 2019 roku. - Kierunek współtworzenia produkcji z kanałami edukacyjnymi czy dokumentalnymi posiada niewykorzystany wciąż potencjał - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mateusz Wcześniak, prezes i współzałożyciel Movie Games.
Movie Games jest polską spółką produkującą gry wideo założoną w 2016 r. przez Aleksego Uchańskiego, od 25 lat związanego z branżą gier komputerowych i Mateusza Wcześniaka, fana gier z doświadczeniem w sektorze finansowym. Inwestorami w spółce są PlayWay S.A., producent i wydawca gier komputerowych notowany na GPW w Warszawie oraz Fundusz Stabilnego Rozwoju.
Obecnie spółka zatrudnia kilkadziesiąt osób, które pracują nad ponad dziesięcioma produkcjami. Zespoły deweloperskie działają w biurach w województwach mazowieckim, wielkopolskim, małopolskim i na Śląsku.
Teraz Movie Games poinformowała, że we współpracy z Discovery Licensing INC przygotowuje nową grę. Według zapowiedzi nowy projekt przeniesie gracza do realiów zimowej Alaski, gdzie bohater, kierowca amerykańskiej ciężarówki będzie realizował zlecenia i codziennie walczył o przetrwanie. Projekt obecnie nosi roboczy tytuł „Alaskan Truck Simulator”.
Umowa przewiduje możliwość wydania tytułu poza wersją PC również na następujących platformach: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, a także na platformy mobilne (iOS, Android).
Według planu w ramach współpracy Discovery Licensing INC aktywnie zaangażuje się nie tylko w proces produkcji, ale także akcje marketingowe i promocyjne gry oraz PR. Działania w zakresie promowania tytułu uwzględniają obecność gier w programach telewizyjnych, wsparcie wizerunkowe gwiazd znanych z programów Discovery, promowanie gier w kanałach social media i w serwisach internetowych. Premiera tytułu przewidziana jest na przełom 2018 i 2019 r.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mateusz Wcześniak, prezes i współzałożyciel Movie Games przyznaje, że „Alaskan Truck Simulator” to nieczęsto spotykany przykład partnerstwa pomiędzy producentem gier a mediami i wykorzystania ich oryginalnych treści do tworzenia tytułu.
- Zazwyczaj kolaboracje oparte na licencjach zdarzają się pomiędzy producentami gier i twórcami zabawek, producentami wysokobudżetowych filmów lub bajek dla dzieci – zauważa Mateusz Wcześniak. - Stosunkowo rzadko pojawia się na rynku informacja o współpracy z nadawcą programów edukacyjnych i dokumentalnych. Uważam że dzieje się tak głównie ze względu na wysoko postawioną poprzeczkę w kwestii realizmu produkcji - fabuła programów Discovery opiera się w znaczącym stopniu na prawdziwych historiach, ciężko zaskoczyć tu gracza spektakularnymi wybuchami, atakami smoków czy przerysowanymi scenami walki. Podstawa to gameplay i emocje, a to zawsze wyzwanie. Jednak jak wskazuje sukces produkcji „Gold Rush” stworzonej przez zespół Code Horizon ze spółki PlayWay w oparciu o licencję Discovery – możliwy do osiągnięcia.
Zdaniem naszego rozmówcy współpraca z kanałami telewizyjnymi tworzącymi wciągające programy dokumentalne to jedna ze ścieżek, którą mogą podążyć w przyszłości producenci gier. Jednak nie jest to strategia dla każdego.
- Myślę, ze trzeba zadać sobie pytanie jakiego rodzaju gry chcemy tworzyć i dla kogo, zapytać społeczność czego oczekuje – ocenia Wcześniak. - Wybuchy, fantastyczne stworzenia czy imponujące pościgi zawsze będą miały swoich amatorów. Jednak coraz większa grupa graczy czerpie przyjemność z gier typu symulator – „Car Mechanic”, „Gold Rush”, „Eurotruck”. Moim zdaniem kierunek współtworzenia produkcji z kanałami edukacyjnymi czy dokumentalnymi posiada niewykorzystany wciąż potencjał. Gry z gatunku fantastyki zapewniają innego rodzaju emocje niż symulatory czy produkcje oparte na prawdziwej historii, wystarczy zwrócić uwagę na zainteresowanie jakie wzbudziła nasza produkcja „303 Squadron: Battle of Britain”. „Alaskan Truck Simulator” nie będzie aż tak realistyczny, ale pozwoli graczowi łatwiej utożsamić się z głównym bohaterem niż w przypadku rozgrywki prowadzonej na księżycu czy pod wodą – zapowiada szef Movie Games.
Wcześniak ujawnia, że podpisana umowa otwiera możliwości dalszej współpracy przy kolejnych umowach licencyjnych programów produkowanych z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel).
Matt Bonaccorso, dyrektor departamentu digital products & eCommerce w Discovery Communications przypomina w komunikacie, że nadawca ma już na koncie jedno partnerstwo na rynku gier wideo.
- Współpraca z Movie Games nie jest naszą pierwszą aktywnością na rynku gier komputerowych. Stworzony wraz z PlayWay w 2017 roku, symulator poszukiwacza złota – „Gold Rush” był świetnym początkiem naszych działań w branży gier - zanznacza Matt Bonaccorso. - Entuzjastycznie przyjęty na całym świecie, „Gold Rush” trafił tuż po premierze na listę TOP 3 Bestsellers platformy Steam. Teraz, tworząc „Alaskan Truck Simulator” wierzymy, że dzięki naszym dotychczasowym doświadczeniom, a także profesjonalizmowi Movie Games w zakresie produkcji i marketingu gier jesteśmy w stanie powtórzyć ten spektakularny sukces tworząc kolejny, świetny tytuł, którego wyniki przekroczyć mogą nawet nasze oczekiwania.
Dołącz do dyskusji: Movie Games szykuje symulator ciężarówki na licencji Discovery. „Wysoko postawiona poprzeczka realizmu”