“Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży
W rankingu sprzedaży kioskowej tygodników opinii liderem w maju br. był “Gość Niedzielny”, a kolejne miejsca zajęły “Polityka” i “Newsweek”. Ten drugi tytuł miały spory udział prenumeraty w sprzedaży, ale największy zanotował “Tygodnik Powszechny”
Z danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych, w maju br. wyniosła 130 219 egz., czyli o 11,58 proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce w rankingu sprzedaży kioskowej zajęła “Polityka” (Polityka), która pod względem sprzedaży ogółem była dopiero trzecia (więcej na ten temat). Jej wynik w analizowanej kategorii wyniósł 109 490 egz. i był prawie taki sam jak rok wcześniej. Tytuł ten zanotował natomiast spadek liczby prenumeratorów o 9,71 proc. do 9 543 egz.
Oczko niżej w zestawieniu sprzedaży kioskowej znalazł się tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który w rankingu sprzedaży ogółem był drugi. Różnica wynika z faktu, że aż 16 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu stanowiła prenumerata, w której rozchodziło się aż 20 763 egz. (to jednak spadek o 10,63 proc. w skali roku). Natomiast sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych “Newsweeka” w maju br. wyniosła 100 014 egz. (o 0,69 proc. więcej niż rok wcześniej).
Dystans między “Newsweekiem” a kolejnym w rankingu tygodnikiem “Sieci” (Fratria) wynosił w sprzedaży kioskowej tylko niecałe 11 tys. egz., podczas gdy w sprzedaży ogółem aż 34 tys. egz. Wynik “Sieci” w kioskach to 89 347 egz. Oczko niżej znalazł się konkurencyjny magazyn “Do Rzeczy” (Orle Pióro) ze średnią sprzedażą kioskową na poziomie 83 292 egz.
Największy spadek sprzedaży kioskowej (aż o 90,25 proc. do 12 477 egz.) zanotowało “Uważam Rze” (Gremi Media), ale prenumerata tego tytułu spadła tylko o połowę (do 547 egz.).
Największy udział prenumeraty w sprzedaży ogółem, wynoszący aż 42 proc., ma “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). W maju br. w prenumeracie sprzedawało się 6 811 egz. tego pisma (wzrost o 3,72 proc. w skali roku), a w kioskach tylko 8 877 egz. (spadek o 4,97 proc.), co dało “TP” ostatnie miejsce w rankingu.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||||
Tytuł | Rozpowsze-chnianie płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenu-merata | Rozpowsze-chnianie płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenu-merata |
Gość Niedzielny | 135 148 | 134 498 | 130 219 | 3 979 | 151 999 | 150 941 | 147 275 | 3 489 |
Polityka | 123 450 | 123 450 | 109 490 | 9 543 | 121 358 | 121 350 | 109 495 | 10 569 |
Newsweek Polska | 132 566 | 125 916 | 100 014 | 20 763 | 143 730 | 123 680 | 99 325 | 23 233 |
Sieci | 92 395 | 92 385 | 89 347 | 2 319 | - | - | - | - |
Tygodnik Do Rzeczy | 95 087 | 85 587 | 83 292 | 931 | - | - | - | - |
Wprost | 133 310 | 61 989 | 54 903 | 4 844 | 130 346 | 72 319 | 64 577 | 5 958 |
Gazeta Polska | 52 348 | 51 618 | 51 045 | 573 | 61 115 | 60 469 | 59 666 | 803 |
Przegląd | 18 529 | 18 529 | 17 784 | 745 | 19 735 | 19 735 | 19 266 | 470 |
Przekrój | 23 086 | 17 751 | 16 683 | 711 | 24 609 | 18 799 | 17 555 | 1 097 |
Uważam Rze | 13 828 | 13 443 | 12 477 | 547 | 130 064 | 129 574 | 127 930 | 1 104 |
Tygodnik Powszechny | 19 106 | 16 239 | 8 877 | 6 811 | 22 150 | 16 220 | 9 341 | 6 567 |
| Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 327 257 | 327 257 | 321 960 | 5 297 | 346 309 | 346 309 | 341 165 | 5 144 |
Dołącz do dyskusji: “Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży