Nike, Chevrolet, Xbox, „Clash of Clans”, BuzzFeed - najpopularniejsze spoty na YouTubie (wideo)
W czerwcu najwięcej odtworzeń na YouTubie spośród spotów marketingowych zanotowała reklama Nike przygotowana na Euro 2016. Wśród najpopularniejszych znalazły się też spoty m.in. marek Chevrolet, Xbox, BuzzFeed, „Clash of Clans” i Lyft.
6-minutowy spot Nike zatytułowany „The Switch” w zeszłym miesiącu zanotował 48,4 mln odtworzeń, biorąc pod uwagę zarówno emisje reklamowe, jak i organiczne wyświetlenia przez internautów. Reklama została przygotowana z okazji Euro 2016, główną rolę odgrywa w niej Cristiano Ronaldo, który zamienia się rolami z jednym z fanów.
W rankingu znalazła się jeszcze jedna reklama Nike - „Worth the Wait” (5,6 mln odtworzeń) z udziałem kibiców koszykówski.
Drugie miejsce zajął spot gry „Clash of Clans”, który zanotował 21,1 mln odtworzeń, ponad dwa razy mniej niż „The Switch”. Po prawe 10 mln razy wyświetlane były reklamy YouTube’a i Xboxa One S, a spośród pozostałych spotów z listy tylko dwa miały więcej niż 5 mln odtworzeń.
Zestawienie YouTube Ads Leaderboard obejmuje tylko klipy oznaczone na YouTubie jako reklamy, ale z drugiej strony mające znaczący odsetek bezpłatnych, organicznych wyświetleń.
10. Cricket Wireless „The Unexpected John Cena Prank”
Agencja kreatywna: Shareability
Dom mediowy: MEC
Liczba odtworzeń: 1,7 mln
9. BuzzFeed & Rachael Ray Nutrish „People Who Hate Cats Live With Cats For a Week”
Agencja kreatywna: BuzzFeed
Liczba odtworzeń: 2,4 mln
8. Lyft „Undercover Lyft With Shaquille O'Neal”
Agencja kreatywna: Alldayeveryday
Liczba odtworzeń: 2,6 mln
7. Chevrolet Silverado Strong: „Steel Bed Outperforms Aluminum Bed”
Agencja kreatywna: Commonwealth/McCann
Dom mediowy: Carat
Liczba odtworzeń: 4,8 mln
6. American Family Insurance „Dad Insurance for Fearless Dreams”
Agencja kreatywna: BBDO
Dom mediowy: Mindshare
Liczba odtworzeń: 5,1 mln
Dołącz do dyskusji: Nike, Chevrolet, Xbox, „Clash of Clans”, BuzzFeed - najpopularniejsze spoty na YouTubie (wideo)