Nominacje dla Isobar Polska, DDB & Tribal i FCB Warsaw w Cannes Lions 2015
W kategoriach Lions Health, Direct, Promo & Activation i Mobile festiwalu Cannes Lions polskim agencjom przyznano siedem nominacji: cztery - Isobar Polska (wszystkie za akcję „Photos for Life”), dwie - DDB & Tribal, a jedną - FCB Warsaw.
Isobar Polska została nominowana za „Photos for Life” w kategorii Direct oraz dwa razy w kategorii Promo & Activation (w podkategoriach: marketing internetowy i akcje charytatywne). Akcja znalazła się też na shortliście kategorii Lions Health, przy czym nie otrzymała nagrody (więcej o tym). Kampania została przygotowana jesienią ub.r. na zlecenie fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie!.
Nominację w kategorii Direct uzyskała też agencja FCB Warsaw za kampanię kawy Prima „Paczki wdzięczności”, pokazującą jak Polacy obdarowani w latach 80. paczkami z kawą z zagranicy po latach dziękują osobom i instytucjom, które je przesłały (zobacz szczegóły).
DDB & Tribal została nominowana w kategorii Promo & Activation za akcję„Park & Drive” dla warszawskiego salonu samochodowego Volkswagen Porsche Połczyńska, w której osobom pracującym w centrum biznesowym na Mokotowie proponowano jazdę próbną połączoną z zapewnieniem miejsca parkingowego (więcej na ten temat). Ponadto otrzymała nominację w kategorii Mobile za opcję „Move Update” w grach mobilnych McDonald’s łączącą je z najpopularniejszymi aplikacjami fitness w ten sposób, że określone aktywności zarejestrowane w aplikacjach są zamieniane na bonusy w tych grach.
Żadna polska praca nie została nominowana w kategorii Prasa, w której agencje z naszego kraju nadesłały 14 zgłoszeń. W kategorii Direct było to 39 zgłoszeń, w Promo & Activation - 22, a w Mobile - 12. We wszystkich kategoriach polskie agencje zgłosiły rekordową liczbę 243 prac (więcej o tym).
W kategorii Prasa wyłoniono 518 nominacji z 4470 zgłoszeń, w Mobile - 109 z 1246, w Direct - 277 z 2813, a w Promo & Activation - 300 z 3196. Nagrody w tych kategoriach zostaną wręczone w poniedziałek.
Do tegorocznego festiwalu Cannes Lions agencje z Polski zgłosiły rekordowo dużo prac - 243, o 80 proc. więcej niż przed rokiem (więcej na ten temat). Ogółem o wyróżnienia rywalizuje 40,1 tys. zgłoszeń z całego świata. Większość list nominowanych i zdobywców nagród zostanie ogłoszona w nadchodzącym tygodniu.
W zeszłorocznej edycji Cannes Lions polskie agencje zdobyły trzy nagrody: Cheil Polska - Srebrne i Brązowe Lwy za akcję „Bardzo dobre maniery”, a Ogilvy & Mather - Srebrne Lwy za kampanię „Język polski jest ą ę” (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Nominacje dla Isobar Polska, DDB & Tribal i FCB Warsaw w Cannes Lions 2015