Pernod Ricard chce wprowadzić aplikację, która pozwoli zgłaszać mowę nienawiści w social mediach
Firma Pernod Ricard, producent alkoholi, właściciel marki wódki Absolut planuje stworzyć aplikację, która pozwoli użytkownikom mediów społecznościowych zgłaszać treści, które uznają za nieodpowiednie bezpośrednio dla marek i firm. Ma być ona dodatkowym źródłem informacji dla osób, marek i platform mediów społecznościowych do walki z mową nienawiści w internecie.
Firma rozpoczęła poszukiwania partnerów do pomocy w opracowaniu aplikacji i chce mieć ścisłe wytyczne dotyczące prywatności danych i zaangażowania konsumentów. Firma zatrudni zewnętrznego eksperta do nadzorowania aplikacji i zapewni jej przejrzystość i rozliczalność. Uzasadnia, że taka aplikacja zmusiłaby właścicieli mediów społecznościowych, takich jak Facebook, do podjęcia większych niż dotychczas działań przeciwko mowie nienawiści.
Pernod Ricard należy do marketerów, którzy wyrazili zaniepokojenie tym, że ich reklamy w mediach społecznościowych pojawiają się obok kontrowersyjnych treści, pośrednio subsydiując ich dystrybucję.
Bezpieczeństwo marki jest istotnym problemem dla marketerów, a około połowa (49 poc.) konsumentów twierdzi, że ich opinia na temat marki jest negatywnie naruszona, gdy jej reklamy pojawiają się obok niepożądanych treści - wynika z badania przeprowadzonego przez sieć reklam wideo AdColony. Według badania przeprowadzonego przez firmę Cheq zajmującą się bezpieczeństwem marki konsumenci 2,8 razy rzadziej chcą być kojarzeni z marką, której reklamy wyświetlają się obok negatywnych treści.
Plan Pernod Ricard dotyczący stworzenia aplikacji crowdsourcingowej do monitorowania mediów społecznościowych pojawia się w momencie, gdy rośnie liczba reklamodawców biorących udział w kampanii „Stop Hate for Profit” rozpoczętej przez kilka grup praw obywatelskich, w tym Anti-Defamation League (ADL) i NAACP. Bojkot reklamowy ze strony marketerów ma skłonić władze Facebooka, aby zrobił więcej, by usunąć mowę nienawiści ze swojej platformy. Do tej pory ponad 240 marketerów ogłosiło bojkot reklamowy platformy, wśród nich m.in. Adidas, Colgate-Palmolive, Ford, Hershey, Honda, Starbucks, Unilever i Verizon.
- Najważniejsze pytanie brzmi: co się stanie 1 sierpnia? Potrzebujemy więcej działań i więcej osób w branży, aby znaleźć więcej rozwiązań - powiedziała w oświadczeniu prezes Pernod Ricard USA, Ann Mukherjee. - Firmy takie jak nasza mogą i powinny odgrywać większą rolę w rozwiązywaniu problemów niż tylko wstrzymywanie pieniędzy na reklamę – dodała.
Aplikacja pozwoli konsumentom i markom współpracować ze sobą w celu wprowadzenia prawdziwych zmian. Osoby dotknięte mową nienawiści będą mogły oflagować treści, które uznają za nieodpowiednie bezpośrednio dla marek i firm. Marki mogą następnie wykorzystać swój wpływ, aby zapewnić, że platformy mediów społecznościowych podejmą odpowiednie działania. Aplikacja tworzy przestrzeń do współpracy między konsumentami a markami. Tworzy także przestrzeń do współpracy między markami a platformami mediów społecznościowych. Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie konsumentom głosu, pomoc markom w ponoszeniu odpowiedzialności za rozliczanie platform mediów społecznościowych ze względu na ich wpływ, a ostatecznie stworzenie bardziej przejrzystego i pozytywnego świata z bezpiecznym dla wszystkich internetem.
Dołącz do dyskusji: Pernod Ricard chce wprowadzić aplikację, która pozwoli zgłaszać mowę nienawiści w social mediach