Polski rynek wyposażenia wnętrz traci na wartości
Wartość sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce spadła w 2012 roku o 2,7% i osiągnęła wartość prawie 12,3 mld zł - wynika z raportu firmy badawczej PMR.
2012 rok przyniósł kolejny spadek sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce. Było to w głównej mierze związane z kryzysem gospodarczym, który z opóźnieniem przyniósł znaczne zmiany na rynku, szczególnie w latach 2010-2011, kiedy dynamika rozwoju spadła o ponad 5%.
W zeszłym roku spadek był minimalnie niższy (-2,7%) i sprzedaż artykułów wyposażenia wnętrz osiągnęła wartość prawie 12,3 mld zł.
PMR odnotowuje, że bieżący rok nie zaczął się najlepiej, głównie ze względu na trwającą dość długo zimę oraz opóźniony start prac budowlanych i remontów. W związku z tym znaczna część firm operujących na rynku zanotowała straty po I kwartale. Niemniej części z nich udało się je odrobić późną wiosną. Choć ogólnie wyniki za pierwsze półrocze były znacznie poniżej oczekiwań, druga połowa 2013 roku przyniosła ożywienie.
Prognozy firmy badawczej zakładają, że w 2013 roku polski rynek wyposażenia wnętrz osiągnie wartość 12,1 mld zł - o 1,2% mniej w porównaniu z rokiem 2012. Pierwsze odbicie powinno nastąpić w 2014 roku, w którym ma on wzrosnąć o 1,3%. Wyższe wzrosty spodziewane są od 2015 roku.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek wyposażenia wnętrz traci na wartości