Na walentynki rośnie sprzedaż pralin i czekolad
Polacy na prezent walentynkowy chętnie wybierają słodkości, najczęściej praliny i tabliczki czekoladowe - wynika z badania Nielsen Polska.
Sprzedaż pralin i czekolad w lutym 2017 wzrosła w porównaniu do 2016. Pralin sprzedano o 4,8 proc. więcej w relacji rdr., a czekolad o 1 proc. ze wskazaniem na marki z segmentu premium.
- Jeżeli więc wybieramy pralinki bądź tabliczki czekoladowe jako prezent z okazji dnia zakochanych, to decydujemy się na zakup produktów droższych. Najlepiej, aby jednocześnie posiadały one odpowiednią szatę graficzną wskazującą na wyjątkowych charakter walentynek – mówi Joanna Rogalska, client director z Nielsena.
Wartość sprzedaży pralinek oraz tabliczek czekoladowych w lutym wynosi odpowiednio 127,5 mln zł oraz 135,8 mln zł. Na ten okres przypada 7 proc. całorocznej sprzedaży pralinek oraz 8% proc. całorocznej sprzedaży wartościowej tabliczek czekoladowych.
– Nie przez przypadek wybieramy właśnie te dwa typy słodkości. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, iż producenci corocznie przygotowują dla klientów specjalną szatę graficzną produktów. Te subtelne i romantyczne opakowania standardowych produktów są dominującą formą w ofertach walentynkowych producentów, podczas gdy dedykowane produkty dostępne tylko w czasie święta zakochanych stanowią bardzo małą część asortymentu – w ciągu poprzednich dwóch lat (2016 & 2017) było to tylko około 20 produktów w ramach kategorii czekoladowych – komentuje Rogalska.
Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska Premium Read (suma Hipermarketów, Supermarketów bez dyskontów, Dyskontów Premium Read, Dużych sklepów spożywczych z sieciami chemicznymi, Średnich i Małych sklepów spożywczych, Stacji Benzynowych, Kiosków i Sklepów winno-cukierniczych), okres Walentynek = luty 2016; luty 2017; Wielkanoc = skumulowane okresy marzec & kwiecień; Boże Narodzenie = skumulowane okresy listopad & grudzień & styczeń.
Dołącz do dyskusji: Na walentynki rośnie sprzedaż pralin i czekolad