Z „Przekroju” odeszła dyrektor marketingu Monika Sękowska, Tomasz Wodzyński prezesem fundacji
Z kwartalnikiem „Przekrój” rozstała się Monika Sękowska, dyrektorka marketingu kwartalnika i członkini zarządu Fundacji Przekrój - dowiedział się Wirtualnemedia.pl. - Będę kontynuować pracę i rozwój zawodowy w zakresie zarządzania i marketingu w mediach i w kulturze - mówi nam Sękowska. Od połowy ub.r. prezesem Fundacji Przekrój jest Tomasz Wodzyński.
Monika Sękowska do zespołu „Przekroju” dołączyła na początku 2017 roku, krótko po wznowieniu magazynu przez spółkę Tomasza Niewiadomskiego. Jesienią 2018 roku została też członkinią zarządu założonej wtedy Fundacji Przekrój, która pod koniec 2018 roku przejęła wydawanie pisma.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, z końcem ub.r. Monika Sękowska odeszła z „Przekroju”. - Nie jestem już w zarządzie Fundacji Przekrój ani nie pełnię funkcji dyrektorki marketingu kwartalnika „Przekrój” - potwierdza nam Sękowska. - Oba projekty nadal są mi jednak bliskie i z ciekawością będę przyglądać się dalszemu ich rozwojowi - zaznacza.
Dlaczego zdecydowała się odejść z „Przekroju”? - Rok 2020 był dla nas wszystkich niezwykle trudnym i refleksyjnym czasem. Spowodował, że przewartościowaliśmy wiele z naszych dotychczasowych idei. Również i ja postawiłam przed sobą nowe cele w życiu - uzasadnia.
Sękowska do „Przekroju” z Edipresse Polska
- Będę kontynuować pracę i rozwój zawodowy w zakresie zarządzania i marketingu w mediach i w kulturze - zapowiada Monika Sękowska. Szczegółów na razie nie podaje.
Przed przejściem do „Przekroju” Sękowska przez osiem lat pracowała w Edipresse Polska. Początkowo pełniła funkcję specjalisty ds. PR, a wiosną 2016 roku objęła nowo utworzone stanowisko szefa biura zarządu i komunikacji. Odpowiadała za tworzenie i realizację strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy oraz za funkcjonowanie biura jej zarządu.
Ukończyła studia socjologiczne socjologię na Uniwersytecie Warszawskim.
Tomasz Wodzyński prezesem Fundacji Przekrój
W zarządzie Fundacji Przekrój od jej założenia pozostają Joanna Domańska (jednocześnie dyrektor kreatywna „Przekroju”, a od początku ub.r. także jego redaktor naczelna) i Maria Wardin (dyrektor wydawnicza „Przekroju”).
Domańska początkowo była prezesem fundacji, wiosną ub.r. na tym stanowisku zastąpił ją Tomasz Wodzyński. Wcześniej Wodzyński pracował w ambasadach Polski na Kubie (w latach 2000-2004) i w Wenezueli (2008-2012), a także w Greenpeace i Freedom House.
Jak podano w serwisie internetowym „Przekroju”, zajmował się działaniami związanymi m.in. z pomocą rozwojową, ekologią, prawami człowieka i budowaniem społeczeństwa obywatelskiego oraz procesami demokratyzacji. Tomasz Wodzyński zajmuje się też analogową, publikował m.in. zdjęcia z Ameryki Łacińskiej.
Na początku ub.r. nastąpiły spore zmiany w redakcji „Przekroju”: odeszli redaktor naczelna Miłada Jędrysik (wiosną zaczęła współpracę z OKO.press), wicenaczelna Katarzyna Sroczyńska oraz publicysta Tomasz Stawiszyński (zajął się własnymi projektami).
W 2019 roku Fundacja Przekrój zanotowała 17,62 mln zł przychodów, z czego 1,93 mln zł ze sprzedaży, a 12,05 mln zł z darowizn. Przy 16,89 mln zł kosztów operacyjnych miała 1,72 mln zł straty netto.
Dołącz do dyskusji: Z „Przekroju” odeszła dyrektor marketingu Monika Sękowska, Tomasz Wodzyński prezesem fundacji