Nasze Miasto znów liderem serwisów regionalnych, Pomorska.pl przed witryną „Dziennika Zachodniego”
Na pozycję lidera zasięgowego wśród platform internetowych z informacjami regionalnymi i lokalnymi wróciło Nasze Miasto, wyprzedzając sekcję regionalno-lokalną Onetu. Witryna „Gazety Pomorskiej” ma więcej użytkowników niż serwisy „Dziennika Zachodniego”, „Gazety Krakowskiej” i „Gazety Wrocławskiej”.
W grudniu ub.r. platformę Nasze Miasto (Polska Press), jako serwis www i aplikacja mobilna, odwiedziło 8,42 mln internautów, co zapewniło 28,33 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na dalszych miejscach znalazły się sekcje portali horyzontalnych z informacjami regionalnymi i lokalnymi. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) taki dział zanotował 7,52 mln użytkowników i 25,3 proc. zasięgu, na Wyborcza.pl (Agora) - 6,34 mln odwiedzających i 21,33 proc. zasięgu, a na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 5,74 mln użytkowników i 19,33 proc. zasięgu.
Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) sekcja regionalno-lokalną odwiedziło 4,18 mln internautów (co dało 14,08 proc. zasięgu), a na TVN24.pl - 2,21 mln (7,43 proc.).
W ramach Wyborcza.pl w ub.r. uruchomiono kilka kolejnych sekcji lokalnych - pod koniec października dotyczącą Kalisza, a wcześniej m.in. na temat Elbląga, Wałbrzycha, Koszalina, Zakopanego i Rybnika.
Na platformach „Gazety Wyborczej” od ośmiu lat obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści, na koniec ub.r. korzystało z niego ponad 280 tys. użytkowników, wobec 262,2 tys. kwartał wcześniej.
„Gazeta Pomorska” z najpopularniejszym dziennikiem regionalnym w internecie
Wśród platform dotyczących wybranych regionów w czołówce są witryny (strony www i aplikacje mobilne) czterech dzienników wydawanych przez Polska Press. Liderem w grudniu była platforma „Gazety Pomorskiej”, którą odwiedziło 2,79 mln internautów, co dało 9,39 proc. zasięgu.
Witryna „Dziennika Zachodniego” zanotowała 2,2 mln użytkowników i 7,4 proc. zasięgu, platforma „Gazety Krakowskiej” - 2,19 mln odwiedzających i 7,36 proc. zasięgu, a witryna „Gazety Wrocławskiej” - 2,14 mln użytkowników i 7,2 proc. zasięgu.
Nasze Miasto wyprzedziło sekcję regionalną Onetu
Miesiąc do miesiąca prawie wszystkie witryny z rankingu zanotowały spore spadki wyników. Najwięcej straciła sekcja regionalno-lokalna Onetu - 1,74 mln użytkowników, czyli 18,9 proc., w konsekwencji spadając z pierwszego miejsca.
Wyprzedziło ją Nasze Miasto, na którym liczba internautów zmniejszyła się o 191 tys. (2,2 proc.).
Na Wyborcza.pl część z informacjami regionalnymi i lokalnymi zanotowała spadek o 89,3 tys. użytkowników (1,4 proc.), na SE.pl - o 256,9 tys. (4,3 proc.), na Fakt.pl - o 67,2 tys. (1,6 proc.), a na TVN24.pl - o 26,7 tys. (1,2 proc.).
W witrynie „Gazety Pomorskiej” ubyło 224 tys. internautów (to 7,4 proc. w dół). Platforma internetowa „Dziennika Zachodniego” straciła 335,8 tys. użytkowników (13,2 proc.), a witryna „Gazety Wrocławskiej” - 180 tys. (7,8 proc.).
Jako jedyna w zestawieniu niewielki wzrost osiągnęła witryna „Gazety Krakowskiej” - liczba jej użytkowników zwiększyła się o 14,4 tys. (0,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nasze Miasto znów liderem serwisów regionalnych, Pomorska.pl przed witryną „Dziennika Zachodniego”
Zaskakuje niski wynik oddzialow regionalnych Wyborczej. Przeciez to sa cale redakcje... Nieudacznicy.