Reklama w telewizji i radiu na plusie, outdoor mocno zmalał. Mniejsze budżety Ferrero i Media Expert (Top10)
Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w lutym wzrosły cennikowo o 7 proc. Procentowo najwięcej poszły w górę w kinach, zaś na outdoorze zmalały o ponad jedną trzecią. Swoje budżety reklamowe najbardziej zwiększyły Kino Świat i USP Zdrowie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W lutym tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 2,88 mld zł, czyli 7 proc. więcej niż w lutym 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Ponad połowa tej kwoty (1,56 mld zł) trafiła do telewizji, która w skali roku zwiększyła wpływy z reklam o 5,7 proc.
Na reklamę w radiu przeznaczono z kolei 740,8 mln zł (wzrost o 2,9 proc.), a na promocję na łamach magazynów – 223 mln zł (wzrost rdr o 4,6 proc.).
Blisko 199 mln zł marketerzy wydali na reklamę w kinach (wzrost rdr o 138,6 proc.), zaś na reklamę w gazetach przeznaczyli 92,8 mln zł (spadek rdr o 1,5 proc.). Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły z kolei w omawianym okresie 68,2 mln zł (spadek rdr o 36,7 proc.).
Ferrero Polska i Media Expert tną budżety
Niezmiennie największym reklamodawcą mediów tradycyjnych pozostaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska – w lutym br. wydała na reklamę 265,4 mln zł, czyli 12,4 proc. więcej w porównaniu z lutym 2022 roku.
Drugi w zestawieniu Natur Produkt Zdrovit przeznaczył na wsparcie swoich marek w mediach 75,3 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 10,9 proc. Podium zamyka sieć sklepów Lidl z wydatkami w kwocie 71,1 mln zł, o 4,4 proc. wyższymi niż przed rokiem.
Wydatki reklamowe firmy Terg, właściciela sieci elektromarketów Media Expert, wyniosły w omawianym okresie 69,7 mln zł (spadek rdr o 8,6 proc.), USP Zdrowie – 58,6 mln zł (wzrost o 26,3 proc.), a Euro-Net Warszawa – 52,6 mln zł 9wzrost rdr o 5,5 proc.).
Jeronimo Martins Polska, właściciel m.in. sklepów Biedronka wydał na reklamy 46,6 mln zł (wzrost rdr o 2,8 proc.), Ferrero Polska – 43,3 mln zł (spadek o 13,3 proc.), Oleofarm – 37,2 mln zł (wzrost rdr o 0,5 proc.), a dystrybutor filmowy Kino Świat – 33,3 mln zł (wzrost rdr o 139,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Reklama w telewizji i radiu na plusie, outdoor mocno zmalał. Mniejsze budżety Ferrero i Media Expert (Top10)
Może ktoś z branży tak mrugnie lewym okiem, żeby się nie zdradzać, jak policjantowi na amerykańskich filmach?