Reklamy tygodnia: Kompania Piwowarska, Nike, Pepsi, Żubr i Żywiec Zdrój (wideo)
Tym razem do zestawienia najciekawszych reklam mijającego tygodnia wybraliśmy kampanie, które realizowane są na polskim rynku. Są to akcja Kompanii Piwowarskiej na temat butelek zwrotnych, spoty promujące Nike i Pepsi, internetowa kampania Żubra oraz niestandardowa akcja Żywca- Zdrój.
Żywiec Zdrój - „Podaruj sobie trochę słońca”
Agencja: K2
Fajna, niebanalna akcja promująca markę, która zapewne zaskoczyła wielu. Zwłaszcza, że realizowana jest w tym okresie roku, w którym wielu Polaków narzeka na brak słońca.
Najpierw na budynku Q22 w centrum Warszawy pojawiła się instalacja imitująca gigantyczne słońce, a kilka dni później - ekran LED. W ten sposób promowana jest marka Żywiec Zdrój (Żywiec Zdrój SA).
Akcja realizowana jest w mechanice Ambient 2.0. Podzielono ją na dwie części. Podczas pierwszej (teaser), która ruszyła 18 stycznia, na budynku Q22 w centrum Warszawy uruchomiona została instalacja imitującą gigantyczne słońce, wpisując się mocno tęsknotą za latem w zimową panoramę stolicy.
Od 25 stycznia można zobaczyć drugą odsłonę, w której uruchomiony został ekran LED oraz serwis podarujslonce.pl. Od tego dnia, przez kolejne dwie tygodnie za pośrednictwem strony www można przesłać życzenia i symbolicznie podarować słońce wybranej osobie. Instalacja działa codziennie między godz. 16 a 22. Akcja potrwa do 7 lutego.
Całość nawiązuje do głównego przekazu kampanii prowadzonej przez markę Żywiec Zdrój pod hasłem „Podaruj sobie trochę słońca”. Na potrzeby kampanii stworzono nowe opakowania produktu, materiały POS oraz słoneczny outdoor. Agencja K2 miała w niestandardowy sposób wzmocnić już prowadzone działania.
Realizacja jest wynikiem wygranego konkursu ofert na przygotowanie niestandardowego działania dla marki Żywiec Zdrój. Praca nad projektem trwała trzy miesiące.
Instalacja powstała we współpracy z Instytutem Optyki im. Profesora Maksymiliana Pluty (INOS), a partnerem projektu jest Echo Investment, właściciel biurowca Q22.
Żubr - spot w środku stada
Agencje: VRPremium, Tailor Made PR
Reklamy promujące Żubra zawsze były ciekawe. I tym razem marka promowana jest w ciekawy sposób.
Na facebookowym fanpage’u piwa Żubr (Kompania Piwowarska) udostępniono spot wykorzystujący technologię 360 stopni.
30-sekundowy film przedstawia stado żubrów w ich naturalnym, leśnym środowisku, pozwalając widzowi oglądać tę scenę ze środka. - Dzięki naszym reklamom i postom na Facebooku można poznać żubry, ale dopiero materiał nakręcony metodą 360 stopni pozwala „podejść” naprawdę blisko i obserwować ich zwyczaje w naturalnym środowisku - komentuje Maciej Kuś, junior brand manager Żubra w Kompanii Piwowarskiej.
Pepsi - „Życie jest chwilą. Żyj”
Agencje: BBDO Warszawa, OMD, Deloitte Digital
Ciekawa koncepcja i kolejna reklama, w której produkt nie jest w centrum uwagi. Dlatego chce się ją oglądać.
Ruszył nowy cykl kampanii reklamowych Pepsi pokazujący niepowtarzalne momenty z życia różnych osób. W Polsce akcja jest prowadzona pod hasłem „Życie jest chwilą. Żyj”. - Koncept bazuje na niepowtarzalnych momentach. To, co zmienia nasze życie, to nie rzeczy, ale decyzje, które podejmujemy pod wpływem chwili. Z tego też względu w komunikacji pokazujemy unikalne momenty, które możemy przeżywać każdego dnia wraz z Pepsi - opisuje Ewa Małecka, junior brand manager Pepsi w Pepsi-Cola General Bottlers Poland.
Kampania jest adaptacją globalnej komunikacji zaplanowanej na cały br. Jest ona skierowana głównie do osób w wieku 16-35 lat.
Akcja reklamowa jest prowadzona od 15 stycznia w telewizji (kanały główne i tematyczne) oraz internecie (reklamy w różnych serwisach, aktywności na Facebooku i Instagramie, strona Pepsi.pl/pepsichwile).
Nike - „Margot kontra Lily”
Agencje: Mindshare Polska, BrandLab
Tu na swego rodzaju wyróżnienie zasługuje sposób promocji brandu – zamiast klasycznych spotów akcja reklamowa bazuje na internetowym serialu.
Nike zaczyna kolejną odsłonę kampanii reklamowej „#LepszaJa”, opartą na serialu internetowym „Margot kontra Lily”. Akcja jest skierowana do kobiet.
Ośmioodcinkowy serial „Margot kontra Lily” ma dostarczać kobietom motywacji do podejmowania nowych wyzwań, wyjścia poza osobistą strefę komfortu oraz realizowania własnych celów treningowych. Kolejne odcinki od 1 lutego do 21 marca będą udostępniane w serwisie Nike.com, a w Polsce także na portalu Onet.tv.
Nike kontynuuje w ten sposób zeszłoroczną kampanię pod hasłem „#LepszaJa”, zachęcającą kobiety do prowadzenia aktywnego, sportowego stylu życia.
W ramach obecnej akcji na stronie Nike.com uruchomiono nową sekcję, w której znajdują się porady dotyczące ćwiczeń, programy treningowe w ramach Nike+ Training Club i Nike+ Run Club, wypowiedzi legendarnych sportowców związanych z Nike oraz informacje o produktach pokazanych w serialu „Margot kontra Lily”.
Działania są prowadzone równocześnie na kilkudziesięciu rynkach.
Kompania Piwowarska - „Bądź eko - kobiety to lubią”
Agencja: 8iMAGE
Ta kampania zasługuje na wyróżnienie, bo nie tylko promuje browar, ale przede wszystkim zwraca uwagę na ważną kwestię, jaką jest korzystanie z butelek zwrotnych. A do tego utrzymana w zabawnej, żartobliwej konwencji.
Kompania Piwowarska we współpracy z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol zaczęła kampanię zachęcającą do korzystania z butelek zwrotnych. Akcja, skierowana głównie do mężczyzn, przebiega pod hasłem „Bądź eko - kobiety to lubią”.Akcja jest oparta na klipie żartobliwie pokazującym, że aby uniknąć najgorszej randki, mężczyzna powinien nie tylko nie puszczać nudnego filmu, lecz także nie wyrzucać butelki po piwie do śmieci, ponieważ można ją zwrócić i kupić kobiecie kwiaty.
- Ten niestandardowy sposób pokazania korzyści z kupowania piwa w butelkach zwrotnych może przyczynić się do zmniejszenia ilości śmieci na wysypiskach, a dodatkowo zmniejszyć zużycie energii i surowców potrzebnych do produkcji butelek. To wiele korzyści, które można osiągnąć tak prostym zachowaniem jak wybór piwa w butelce zwrotnej i oddanie jej potem do sklepu lub punktu skupu, dzięki czemu możemy podreperować domowy budżet - komentuje Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. - Dbanie o czyste butelki ułatwi również pracę pracownikom browaru, którzy nie muszą odkapslowywać pustych butelek i wyciągać z nich śmieci - dodaje.
Spot jest dostępny na profilach Kompanii Piwowarskiej na Facebooku, Twitterze i YouTubie.
Klip jest elementem szerszej akcji Kompanii Piwowarskiej promującej działania dotyczące dbania o czyste środowisko. Od czterech lat firma razem z Biedronką i Rekopolem prowadzi zbiórkę opakowań szklanych i aluminium.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Kompania Piwowarska, Nike, Pepsi, Żubr i Żywiec Zdrój (wideo)