SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 w nowej kampanii Orlenu (wideo)

PKN Orlen rozpoczął nową kampanię wizerunkową, w której stawia na emocje związane z powrotem Roberta Kubicy do wyścigów w Formule1. Za jej realizację odpowiadają Red 8 Advertising i Film it.

W reklamie postawiono na emocjonalny przekaz, oparty o cechy kojarzone z Robertem Kubicą: wytrwałość, energię i determinację w dążeniu do celu. Ma to podkreślać, że kariera tego sportowca to najlepszy dowód na to, że jeżeli masz w sobie siłę walki, sportową pokorę oraz ogromną chęć zwyciężania, niemożliwe cele stają się realne. Kampania Orlenu ma pokazać też, że każdy wyjątkowy talent, potrzebuje wyjątkowego mecenasa.

 - Od pewnego czasu poszukiwaliśmy nowej, rozpoznawalnej twarzy sportowca, która stałaby się ambasadorem marki Orlen w Polsce i na świecie. Zależało nam, żeby przy tej okazji komunikować podstawową branżę koncernu, stąd wybór sportów motorowych był oczywisty. Formuła 1 to innowacyjne technologie, duży prestiż i rozpoznawalność na całym świecie - powiedział Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy w PKN Orlen.

- Kubica to wyjątkowa postać współczesnego sportu, zawodnik, który po dramatycznym wypadku wrócił do sportu wyczynowego. Jego postać doskonale pasuje do przekazu budowanego wokół marki Orlen. To kierowca o światowych horyzontach, którego starty niosą ogromny ładunek emocji dla wszystkich kibiców - dodaje Stefaniak.

Oferta pozapaliwowa z wizerunkiem sportowca

Komunikację z wykorzystaniem wizerunku Roberta Kubicy, Orlen rozpoczyna od trzydziestosekundowego spotu. Pokazano w nim  ujęcia z toru, prezentujące  Roberta Kubicę za kierownicą bolidu F1. Jednocześnie staje się on klientem stacji Orlen.

Wraz z uruchomieniem kampanii reklamowej, poszerzona zostanie oferta na stacjach Orlenu, co zapowiadano już kilka tygodni temu. Znajdą się w niej produkty marki Verva z wizerunkiem kierowcy– batony proteinowe, napoje izotoniczne i energetyczne. Jednocześnie dla fanów Roberta Kubicy i sportów motorowych przygotowana została szeroka gama gadżetów. Wśród nich koszulki, torby i czapki oraz kubki, breloki, magnesy oraz smycze. Są też naklejki, chorągiewki, opaski silikonowe, zapachy samochodowe i ramki do tablic rejestracyjnych.

Spot jest emitowany od poniedziałku 8 kwietnia i będzie pokazywany przez dwa tygodnie. Zaplanowana jest również w kampania VOD, displayowa oraz w social media. Za kreację kampanii odpowiadała agencja Red 8 Advertising, spot zrealizował dom produkcyjny Film it.

Orlen stawia na Kubicę

Pod koniec ub.r. PKN Orlen został oficjalnym partnerem zespołu Formuły 1 Williams Racing, w którym w bieżącym sezonie będzie jeździł Robert Kubica. W ramach współpracy logo firmy będzie widoczne na bolidach (m.in. na tylnym spoilerze, nosie, układzie dolotowym i każdym z lusterek bocznych) na części podbródkowej kasku kierowców, kombinezonie kierowców i mechaników, a także odzieży personelu zespołu. Umowa została podpisana na rok, z opcją przedłużenia na kolejny (o ile Robert Kubica będzie nadal zawodnikiem Williams Racing). Według nieoficjalnych informacji roczna wartość kontraktu to ok. 10 mln euro.

Od marca do grudnia ub.r. Robert Kubica był ambasadorem marketingowym innej firmy paliwowej kontrolowanej przez skarb państwa - Lotosu. W ramach współpracy wizerunek kierowcy umieszczono na opakowaniach oleju silnikowego Lotos Quazar Dynamic i napoju energetycznego Lotos Dynamic.

Z kolei Orlen w ub.r. był reklamowany serią kampanii pod hasłem „Kierunek Orlen”, w których pojawiał się sympatyczny kosmita odwiedzający stacje firmy. Kreacją tamtych reklam zajęła się agencja Publicis Poland. Jesienią emitowano też wizerunkowy spot pod hasłem „Razem napędzamy Polskę” (z muzyką Jana A.P. Kaczmarka)  przygotowany przez Grey Group Poland.

Orlen z Kubicą chce też promować się za granicą

Dla Orlenu wspieranie zespołu startującego w Formule 1 ma być również formą promocji na rynkach zagranicznych. - Warto pamiętać, że Grupa Orlen ma dziś aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a nasze produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji - mówił Daniel Obajtek w listopadzie ub.r. - Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje dla nas także fakt, że w bolidzie Williamsa zasiądzie jedyny w historii Polak, Robert Kubica, któremu chcemy towarzyszyć w jego ponownej drodze na szczyt - podkreślił.

PKN Orlen ma w całej Polsce ok. 1,8 tys. stacji paliw, a także ok. tysiąca za granicą. Firma zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. W ub.r. grupa kapitałowa Orlen zanotowała 109,71 mld zł przychodów i 5,51 mld zł zysku netto, wobec 95,36 mld zł wpływów i 7,17 mld zł zysku netto rok wcześniej.

Sprzedaż paliw na stacjach firmy wolumenowo wzrosła o 6 proc., w tym o 5 proc. w Polsce, o 7 proc. w Czechach, o 11 proc. na Litwie i o 8 proc. w Niemczech. Na koniec ub.r. Orlen miał 2 016 punktów Stop Cafe (w Niemczech działających jako Star Connect) z ofertą pozapaliwową, z czego 1 667 w Polsce (włączając w to 354 sklepy O! Shop), 270 w Czechach, 23 na Litwie oraz 56 w Niemczech

Dołącz do dyskusji: Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 w nowej kampanii Orlenu (wideo)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Co to premier Morawiecki raczył powiedzieć o Kubicy i pieniądzach na jego sponsorowanie?
odpowiedź
User
duda
Zawsze za tobą!
odpowiedź
User
nie tankuje tam
srolen :D tankuje tylko na Shellu :)
odpowiedź