Rośnie wartość marek luksusowych. Najcenniejszym brandem premium Louis Vuitton
W tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ najwyżej wycenioną marką w kategorii dóbr luksusowych jest jest francuski Louis Vuitton. Brand wyceniono na 124,3 mld dolarów, o 64 proc. więcej w stosunku do roku 2021.
Ranking Kantara i WPP pokazuje nadzwyczajny łączny wzrost wartości marek w całej kategorii dóbr luksusowych – szybszy niż w innych sektorach. Marki ze świata luksusu wzrosły razem o 45 proc. rok do roku, a pierwsza dziesiątka z tej kategorii (Top 10) jest warta łącznie 344,4 mld USD.
Marki z tego sektora nadal mają najsilniejsze relacje z konsumentami z Chin. W indeksie siły marek Kantar BrandZ Power Index, który mierzy zdolność marek do powiększania dotychczasowego udziału w rynku, marki luksusowe uzyskały 125 punktów w Chinach i 113 punktów w USA. Konsumenci chińscy zwracają większą uwagę na wyróżnialność marek – cecha ta odgrywa kluczową rolę w budowaniu kapitału marki (34 proc. w Chinach w porównaniu do 18 proc. w USA).
Louis Vuitton najcenniejszą marką luksusową
Louis Vuitton to pierwsza marka luksusowa, która znalazła się w globalnej pierwszej dziesiątce (Global Top 10), awansując o jedenaście pozycji (obecna wartość: 124,3 mld dol., +64 proc.).
Hermès to druga najcenniejsza marka w rankingu – jej wartość wzrosła o 73 proc., sięgając 80,3 mld dol. Podium uzupełnia Chanel, wycenione na 53 mld dolarów. Cartier to najszybciej rozwijająca się marka w 2022 r. – wzrost jej wartości wyniósł 88 proc. rok do roku, co może wynikać ze stosowanej przez nią strategii wzrostu skoncentrowanej na odejściu od detalicznej sprzedaży hurtowej i przejściu w kierunku sprzedaży bez pośredników – w sklepach firmowych i kanale online - wyjaśniono w rankingu.
Następne w TOP10 są Gucci (37,9 mld dol.), Dior (10,5 mld dol.), Cartier (10,1 mld dol.), Rolex (9 mld dol.), Saint-Laurent/YSL (6,8 mld dol.), Tiffany & Co (6,7 mld dol.) i Prada (5,6 mld dol.).
- Louis Vuitton i Hermès nadal wykorzystują swoje rozpoznawalne przewagi, aby wzmocnić wyrazistą tożsamość swoich marek. Ci wytrawni gracze z rynku dóbr luksusowych przez całe dziesięciolecia wyraźnie i konsekwentnie stosowali logotypy, wzornictwo i produkty, budując w tej sposób rozpoznawalność swoich marek. W trudnych gospodarczo czasach zamożniejsi konsumenci kierują się ku znanym markom z długą historią i tradycją, co daje im poczucie spokoju, komfortu i ciągłości - mówi Martin Guerrieria, który kieruje badaniem Kantar BrandZ.
Po trzech latach pozycję lidera stracił Amazon, wyceniony na 705,7 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Rośnie wartość marek luksusowych. Najcenniejszym brandem premium Louis Vuitton