Rynek reklamy wzrośnie o 10 proc. w 2007 roku
Wartość rynku reklamy wyniosła ok. 1,9 mld zł w drugim kwartale2007 r. i była o 9 proc. wyższa niż w drugim kwartale 2006 roku -podała Agora w komunikacie. Po tych wynikach Agora szacuje, że wtym roku rynek reklamy wzrośnie o 10 proc.
Największe budżety reklamowe przypadły telewizji (ok. 0,9 mldzł), która w drugim kwartale 2007 roku zwiększyła wpływy reklamoweo prawie 13 proc.
"Podobnie jak w poprzednim kwartale wzrost wpływów telewizji toefekt podwyżek cen reklam, a także wzrostu wolumenu sprzedażyreklam" - podała Agora.
Wydatki na reklamę w prasie, w drugim kwartale 2007, wmagazynach wzrosły o 1 proc. i o 2 proc. w dziennikach. Podobniejak w pierwszym kwartale 2007 r. najsłabsze wyniki zanotowałygazety ogólnopolskie (spadek o 4 proc.), które najsilniej konkurująz telewizją o budżety reklamowe ogólnopolskich kampanii.
W drugim kwartale 2007 roku nie zmienił się poziom wydatków nareklamę w stacjach radiowych. W tym okresie rozgłośnie lokalne orazregionalne były częściej wybierane przez reklamodawców (wzrostwydatków o około 10 proc.), podczas gdy wpływy stacjiogólnopolskich spadły o ponad 6 proc.
Najbardziej dynamicznym segmentem rynku w drugim kwartale 2007r. była reklama internetowa. Wydatki w tym medium wzrosły o 30proc. Wydatki na reklamę w outdoorze zwiększyły się w tym samymczasie o ponad 13 proc.
W sumie, w pierwszym półroczu 2007 r. wydatki reklamowe nawszystkie media w Polsce sięgnęły 3,3 mld zł i były wyższe odzeszłorocznych o 280 mln zł, czyli o 9 proc.
Według szacunków Agory największą popularnością w tym okresiecieszyła się telewizja, na którą przypadło około 48 proc.wszystkich budżetów reklamowych.
W dziennikach, reklamodawcy wydali o 10 mln zł więcej niż przedrokiem. Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 26 mln zł, zaś nareklamę radiową o 5 mln zł. Wpływy internetu w tym okresie wzrosłyo 40 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy wzrośnie o 10 proc. w 2007 roku