„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami w I-III kwartale (sprzedaż e-wydań dzienników)
W pierwszych trzech kwartałach br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Bałtycki” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszych trzech kwartałach 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 372 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 2,79 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 624 egz., o 1,76 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 8,39 proc. do 3 179 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 13,27 proc. i wyniósł 350 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 16,90 proc. do 177 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu uplasował się na ósmej lokacie.
Tylko jeden dziennik w pierwszych trzech kwartałach br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku zmalał o 22,98 proc. i wyniósł 533 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu 2017 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), który awansował z drugiej lokaty. Jego wynik wyniósł 670 egz., po wzroście o 27,13 proc.
Na drugie miejsce spadło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 652 egz., po spadku o 24,36 proc.
Podium, po awansie z 5. pozycji, uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 71,69 proc. do 570 egz.
Z 11. na 4. lokatę awansowała „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 489 egz., po wzroście o 136,23 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej stracił tutaj tytuł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM) - było to 50,47 proc. do 53 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 16. na 21.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami w I-III kwartale (sprzedaż e-wydań dzienników)