„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań dzienników w październiku
W październiku br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w październiku 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 138 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 0,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 974 egz., o 2,96 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 30,07 proc. do 3 858 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 31,58 proc. i wyniósł 375 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 20,81 proc. do 175 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu był ósmy.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w październiku 2017 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), która awansowała z ósmej lokaty. Jej wynik wyniósł 1 618 egz., po wzroście o 442,95 proc.
Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), awansujący z dziesiątej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 541 egz., po wzroście o 509,09 proc. - największym w zestawieniu.
Podium, po spadku z 1. pozycji, uzupełnia „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zmniejszył się o 7,03 proc. do 873 egz.
Najwięcej stracił tutaj „Express Ilustrowany” (również Polska Press Grupa) - było to 94,57 proc. do 10 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 15. na 22.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań dzienników w październiku