Samsung największym reklamodawcą świata (Top5)
Koreański koncern Samsung był największym reklamodawcą 2017 roku na świecie według serwisu AdAge. Pod względem wydatków reklamowych firmie udało się wyprzedzić globalnie Procter&Gamble.
Ranking największych reklamodawców świata otwiera koreańska firma Samsung z wydatkami w wysokości 11,2 mld dolarów – 13 proc. wyższymi w skali roku.
Drugi na podium jest koncern Procter&Gamble, który w tegorocznym rankingu stracił pozycję lidera. Firma wydała na reklamy i inne działania marketingowe 10,5 mld dolarów (w roku obrotowym kończącym się w czerwcu br.).
Trzecie miejsce w rankingu przypadło francuskiemu koncernowi kosmetycznemu L'Oreal z wydatkami w wysokości 8,6 mld dolarów.
Z raportu opracowanego przez AdAge wynika, że 100 największych reklamodawców na świecie wydało łącznie na reklamę 279 mld dolarów.
W omawianym okresie największą dynamikę wydatków reklamowych (w porównaniu do 2016 roku) odnotował chiński koncern Alibaba. Zwiększył je o 105 proc., do 2,7 mld dolarów.
Drugi pod tym względem był chiński Tencent Holdings – z dynamiką na poziomie 46 proc. (wzrost do 2 mld dolarów). Trzecie miejsce należy pod tym względem do firmy Viacom z USA – jej wydatki rok do roku wzrosły o 35 proc., do 1,3 mld dolarów.
W rankingu 100 największych reklamodawców świata AdAge znajduje się 47 firm z Ameryki Północnej, 31 z Europy i 22 z Azji.
Ranking powstał w oparciu o udostępnione przez marketerów i estymowane dane dotyczące wydatków na reklamę, media, marketing, digital i promocję sprzedaży.
Dołącz do dyskusji: Samsung największym reklamodawcą świata (Top5)