SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Słabe wyniki Multimedia Polska, strata zamiast zysku jak rok wcześniej

Multimedia Polska wypracowała skorygowany zysk EBITDA na poziomie 179,1 mln zł w I półroczu 2013 roku (o 5,4% wyższy r/r). Strata netto w tym okresie wyniosła jednak 1,7 mln zł (wobec 29,6 mln zł zysku rok wcześniej). Spółka zakłada „istotną poprawę" wyniku netto w II półroczu 2013 r.

„Strata netto w I półroczu 2013 wynika z kosztów jednorazowych związanych z restrukturyzacją zadłużenia oraz programem opcji pracowniczych. Łączne koszty jednorazowe z tych dwóch tytułów wyniosły 36,5 mln zł, co oznacza, że podstawowy biznes wygenerował w I półroczu 2013 zysk netto większy o ok.16% niż w analogicznym okresie minionego roku. Zysk ten jednak został skonsumowany przez koszty zdarzeń jednorazowych, o których mowa powyżej. W kolejnych kwartałach zarząd nie przewiduje tego typu zdarzeń, co oznacza istotną poprawę wyniku netto w II półroczu 2013" - czytamy w komunikacie.

Przychody wyniosły 350,7 mln zł i wzrosły o 5,5% w porównaniu do I półrocza 2012 r. Liczba dostarczanych usług (RGU) wyniosła 1,77 mln i była o 5,2% większa niż rok wcześniej. Telewizja cyfrowa – odnotowano wzrost przychodów o 35,9% (63,3 mln zł) i liczby RGU o 22,0% (296,4 tys.). Internet – odnotowano wzrost przychodów o 11,6% (105,8 mln zł) i liczby RGU o 7,0% (485 tys.).

„Biorąc pod uwagę trudną sytuację makroekonomiczną i zakłócający nasze działania sprzedażowe realizowany w pierwszym półroczu proces cyfryzacji naziemnej telewizji w Polsce, odnotowany wzrost przychodów i EBITDA daje powody do zadowolenia. To efekt konsekwentnie realizowanego rozwoju organicznego i udanych akwizycji zrealizowanych w ostatnim czasie - powiedział prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski.

Dodał, że trudny okres cyfryzacji firma wykorzystała na przygotowanie nowej strategii produktowej i sprzedażowej. „Oczekujemy, że działania, które zrealizowaliśmy w I półroczu 2013r., powinny pozytywnie przełożyć się na wyniki kolejnych kwartałów, co potwierdzają już osiągane wyniki ostatnich miesięcy" - zaznaczył prezes spółki.

Przychód na abonenta w ujęciu miesięcznym (ARPU) wyniósł w I półroczu 2013 r. 68,2 zł. Nieznaczny spadek ARPU względem I półrocza 2012 to efekt nowej polityki sprzedażowej. Aktualnie Grupa koncentruje działania na grupie klientów generujących najwyższe marże. Dodatkowo wprowadzony został system „cen pośrednich" dla abonentów kończących etap promocji. W opinii Zarządu w perspektywie średnio i długoterminowej nowa strategia pozwoli na zwiększanie zarówno ARPU, jak i ilości klientów, a w konsekwencji także przychodów. Ponadto działania te mają na celu ograniczenie wskaźnika rezygnacji (churn). Pierwsze efekty widać już w II kwartale 2013, gdzie churn we wszystkich segmentach działalności wykazywał istotną tendencję spadkową.

Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki Multimedia Polska, strata zamiast zysku jak rok wcześniej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andreas
Wszyscy operatorzy mają gorsze wyniki, rynek nie daje wytchnienia. Myślę, że w najbliższych latach dużo się zmieni w Polsce w tej branży. Pytanie tylko, kto będzie przewodził tym zmianom.
0 0
odpowiedź