RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET
W pierwszym półroczu br. uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 69,3 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 263 minut. Najwyższy zasięg medium to generuje w domu i samochodzie, a najdłuższy czas słuchania - w miejscu pracy. Liderem rynku jest RMF FM, które odnotowało najwyższy wynik w historii nadawania - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy zasięg radia w pierwszym półroczu 2020 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 69,3 proc. (20,79 mln osób), po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,9 pkt. proc. (864 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym półroczu wyniósł 263 min. Dla porównania, w pierwszym półroczu 2019 roku były to 268 min.
- Początek roku dla radia w Polsce rozpoczął się bardzo dobrze. Jednakże, na skutek zmienionych nawyków słuchania radia, wymuszonych narodową kwarantanną w miesiącach marzec-maj br., które to badanie RT doskonale odzwierciedliło, porównywanie ostatnich sześciu miesięcy do analogicznego okresu sprzed roku jest niewymierne - komentuje Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR. - Optymizmem napawa fakt, że w ostatniej trzymiesięcznej fali można już zaobserwować, że zasięg radia w Polsce wraca do poziomu sprzed pandemii tj. do 70. proc. słuchalności w zasięgu dziennym i 90. proc. w zasięgu tygodniowym - dodaje.
Polacy najczęściej słuchają radia w domu. Wśród wszystkich słuchaczy średni dobowy zasięg w czasie słuchania w tym miejscu wynosi 37,7 proc. Na drugim miejscu znajduje się samochód (37,2 proc.). Dalej plasują się: praca (13,3 proc.) i inne miejsce (6,2 proc.).
Zdecydowanie najdłuższy czas słuchania radio generuje już jednak w pracy - 389 minut (drugi w kolejności jest dom - 217 minut).
Spośród poszczególnych grup wiekowych najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych w wieku 40-59 lat (każdego dnia 74 proc. z nich słuchało radia w pierwszym półroczu br.) oraz w wieku 25-39 lat (71,3 proc.). Zasięg słuchalności radia wśród młodzieży w wieku 15-24 lat to 64,1 proc., a wśród osób w wieku 60-75 - 62,7 proc.
Z kolei pod względem wykształcenia radio najwyższe zasięgi ma wśród osób najlepiej wykształconych. Dziennie radia w pierwszym półroczu słuchało 72,3 proc. osób z wyższym wykształceniem oraz 71 proc. ze średnim.
- Podobnie jak w roku ubiegłym największe zasięgi radia odnotowano w kategoriach zawodowych wśród dyrektorów, prezesów, specjalistów, przedstawicieli wolnych zawodów, czy właścicieli firm - mówi Anna Wiater.
Liderem RMF FM, tracą Jedynka i Trójka
W pierwszym półroczu br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (29,7 proc. udziału), które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu (o 2,5 pkt. proc.). Stacja odnotowała najwyższy wynik w historii nadawania.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,9 proc. (po wzroście o 0,9 pkt. proc.). Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,4 proc., po spadku o 0,4 pkt. proc.
Tuż za podium uplasowała się Jedynka (5,1 proc.; spadek o 0,6 pkt. proc.), a piąta była Trójka (4,8 proc.; w dół o 0,4 pkt. proc.). To najniższe wyniki w historii prowadzenia badań słuchalności radia. Dodatkowo PR1 ex aequo z VOX FM (w dół o również 0,6 pkt. proc. do 3,1 proc.) odnotowała największy spadek w zestawieniu.
Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET