„CD-Action” liderem sprzedaży w 2017 roku. „PC Format” stracił najwięcej
W 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku wyniosła 67 019 egz., czyli o 6,36 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 34 908 egz., po spadku o 15,92 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się o 1,79 proc. do 32 303 egz.
Najsłabszy wynik odnotowało ostatnie pięć numerów magazynu „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 10,63 proc. do 8 042 egz.
Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma (jego ostatni numer ukazał się w 4 kwietnia ub.r.). W lipcu ub.r. miał zostać zamknięty również serwis internetowy Chip.pl, ale część redakcji pisma założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.
W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 67 153 egz., po wzroście względem grudnia 2016 roku o 5,67 proc.
Dalej uplasował się „Komputer Świat” (34 013 egz.; wzrost o 18,02 proc. - największy w zestawieniu), który wyprzedził „PC Format” (31 500 egz.; - 25,37 proc. - jedyny w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w 2017 roku. „PC Format” stracił najwięcej