SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek transmisji sportowych w streamingu wzrośnie czterokrotnie

Platform OTT działających na zasadach zbliżonych do Viaplay może być więcej. Wartość globalnego rynku transmisji sportowych drogą streamingową wzrośnie bowiem z 18 mld dolarów w 2020 roku do 87 mld w 2028 roku. To konkluzja raportu Verified Market Research.

Według analityków wzrost liczby użytkowników internetu i postęp technologiczny w różnych sektorach na całym świecie jest kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek transmisji streamingowych o tematyce sportowej. Co więcej, rosnące zainteresowanie ludzi różnego rodzaju wydarzeniami sportowymi stworzyło ogromne zapotrzebowanie na rynku. Liczba smartfonów i dostępność szybkiego internetu wzrosła w wielu krajach rozwiniętych i rozwijających się. Ten wzrost zwiększył popyt na serwisy OTT, które mają bardziej elastyczne oferty niż tradycyjni operatorzy. Użytkownik zainteresowany daną dyscypliną sportową może wybrać ofertę zgodną ze swoimi zainteresowaniami.

Serwisy OTT podkupują prawa

Na dobre prognozy dla platform streamingowych z ofertą sportową wpływ mają ich inwestycje na całym świecie. Amazon Prime Video nabył na przykład główny pakiet do transmisji meczów Ligue 1 we Francji. Platformie DAZN udało się pozyskać podobną licencję na Serie A we Włoszech.

Dla rozwijających się graczy streamingowych cennym nabytkiem mogą być niemal każde popularne prawa do transmisji sportowych. Amerykańska platforma FuboTV nabyła chociażby wyłączne prawa do transmisji na żywo meczów kwalifikacyjnych do Mistrzostw Świata w Katarze 2022 Południowoamerykańskiej Konfederacji Futbolu. Umowa z praw do drużyn z Ameryki Południowej wzmacnia pozycję fuboTV jako najpopularniejszej sportowej platformy streamingowej.

Do podobnych przejęć dochodzi i dochodzić będzie także w Polsce. Dobrym przykładem na to jest Viaplay, który rozpoczął działalność na początku sierpnia. Już teraz skandynawska NENT Group posiada prawa do Bundesligi do 2029 roku. Od 2022 do 2028 roku Viaplay będzie też transmitować mecze angielskiej Premier League, które od wielu lat stanowiły mocny element oferty Canal+. Niewykluczone, że naśladowców Viaplay będzie więcej na polskim rynku. Amazon Prime Video czy DAZN mogą powalczyć o prawa do polskiej ligi piłkarskiej.

Udany debiut Viaplay

Z badania Mediapanel wynika, że platforma Viaplay, która pojawiła się w Polsce na początku sierpnia, już we wrześniu miała 2,25 mln użytkowników i 7,71 proc. zasięgu. W połowie sierpnia zaczęła transmitować niemiecką ligę piłkarską, a w połowie września inne rozgrywki futbolowe: Ligę Konferencji i Ligę Europy.

Obsługujący NENT Group bank inwestycyjny Berenberg poinformował, że choć za wcześnie na podanie liczby wykupionych subskrypcji, to otrzymał od kierownictwa Viaplay sygnały, że w Polsce platforma streamingowa rozwija się zgodnie z planem.

Skandynawska firma podniosła prognozy dotyczące rozwoju swojej platformy. Viaplay na wszystkich rynkach chce pozyskać do końca 2025 roku nie 10,5 mln abonentów, tylko 12 mln. Za 4 lata serwis ma być rentowny w segmencie międzynarodowym. Strata EBIT wzrośnie jednak z 2,5 mld koron szwedzkich do 3,8 mld. Bank Berenberg tłumaczy to „zwiększonymi ambicjami w ramach ekspansji międzynarodowej”. Inwestycje w treści mają przekonać dodatkowych użytkowników do wyboru Viaplay.

Dołącz do dyskusji: Rynek transmisji sportowych w streamingu wzrośnie czterokrotnie

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Liverpool2005
Jeżeli viaplay nie poprawi jakości transmisji to na dłuższą metę klienci będą rezygnować. Dzisiaj na topie jest technologia typu 4k itp, a nie 70p mega pikseli gdzie obraz rozmywa
odpowiedź
User
rycho
Każdy kibic sportowy wie że jakość streamingu nie dorównuje przekazowi telewizyjnemu. Poza tym streaming nie jest relacją na żywo tylko retransmisją opóźnioną o kilkadziesiąt sekund.
odpowiedź
User
Merlin
4k nie musi byc, niech trzymaja poziom Eurosportu, bo szykuje sie naprawde mila platforma. Tyle narzekania w sieci na wszystko. Ja napisze ze super, ze skoki beda w tvn, super ze powstal polsat box za archaiczna iple, super viaplay ze powstal.
odpowiedź