TVN24 liderem w kwietniu. TVP Info bez 70 proc. widzów, TV Republika i wPolsce.pl mocno w górę
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu br. było TVN24. Olbrzymimi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciło TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadaje w nowej odsłonie po tygodniowej przerwie w emisji - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w kwietniu 2024 roku wyniósł 6,05 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 28,18 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Z miejsca ósmego na drugie awansowała Telewizja Republika, która zanotowała trzecią najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,04 proc.; + 3278 proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Podium uzupełnia Polsat News. W kwietniu br. kanał miał 1,57 proc. udziału, po wzroście względem kwietnia 2023 roku o 3,29 proc.
TVP Info w nowej odsłonie straciło ponad dwie trzecie widzów
Na czwartą pozycję z drugiej spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,2 proc. (po spadku o 71,63 proc.). Stacja w wyniku decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia ub.r. od godz. 11.18 do 29 grudnia ub.r. do 19.30. Obecnie można ją oglądać w nowej odsłonie.
Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może Telewizja wPolsce.pl - o 1100 proc. do 0,36 proc. Stacja w zestawieniu uplasowała się na ósmej pozycji.
Grupy TVN i Polsatu wyprzedziły TVP
Największy udział (6,56 proc.) wśród grup kanałów newsowych w kwietniu br. miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 25,43 proc. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.
Po raz czwarty w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 15,18 proc. do 2,58 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2 i Wydarzenia24).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 60 proc. do 2,06 proc. (TVP Info i TVP3).
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w kwietniu 2024 roku wyniósł 14,61 proc. Było to o 14,59 proc. więcej niż w kwietniu 2023 roku.
TVN24 na czele także w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w kwietniu 2024 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,91 proc., po wzroście o 12,71 proc.
Z siódmego na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika. Stacja miała 1,18 proc. udziału, po wzroście o 3833 proc. - największym w zestawieniu. Podium uzupełnia Polsat News, którego udział wyniósł 1,03 proc. (w górę o 5,1 proc.).
Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN Warner Bros. Discovery. Stacje tej grupy miały tutaj 3,61 proc. udziału, po wzroście o 13,17 proc.
W grupie 16-49 z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (1,69 proc.; wzrost o 16,55 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (0,95 proc.; spadek o 53,89 proc.).
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,63 proc. udziału w rynku, po wzroście o 12,87 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem w kwietniu. TVP Info bez 70 proc. widzów, TV Republika i wPolsce.pl mocno w górę