TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną we wrześniu, TVP ABC z największym wzrostem w czołówce (top 25)
We wrześniu br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Podium ex aequo uzupełniają TTV i TVP Seriale. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych we wrześniu 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,87 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 23,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. We wrześniu 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,11 proc., po spadku o 7,16 proc.
Podium, ze średnim udziałem 1,62 proc. uzupełniają kanały TTV (jego udział zwiększył się o 8,72 proc.) oraz TVP Seriale (do góry o 13,29 proc.), który awansował z miejsca czwartego.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Polsat News, który awansował z szóstej lokaty (1,05 proc.; jednak w dół o 3,67 proc.).
W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: TVP ABC (1,01 proc.; wzrost o 62,90 proc. - największy w top 10), TVP Rozrywka (0,98 proc.; spadek o 12,50 proc. - najmniejszy w top 10), TVP3 (0,95 proc.; - 6,86 proc.), Stopklatka TV (0,90 proc.; + 25 proc.) i Fokus TV (0,81 proc.; + 24,62 proc.).
Stacja |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
wrzesień 2015 |
wrzesień 2016 |
||
SHR % |
SHR % |
W proc. |
|
TVN24 |
3,14% |
3,87% |
23,25% |
TVP INFO |
3,35% |
3,11% |
-7,16% |
TTV |
1,49% |
1,62% |
8,72% |
TVP Seriale |
1,43% |
1,62% |
13,29% |
Polsat News |
1,09% |
1,05% |
-3,67% |
TVP ABC |
0,62% |
1,01% |
62,90% |
TVP Rozrywka |
1,12% |
0,98% |
-12,50% |
TVP3 |
1,02% |
0,95% |
-6,86% |
Stopklatka |
0,72% |
0,90% |
25,00% |
Fokus TV |
0,65% |
0,81% |
24,62% |
TVN Style |
0,62% |
0,78% |
25,81% |
Polo TV |
0,77% |
0,76% |
-1,30% |
ATM Rozrywka |
0,63% |
0,73% |
15,87% |
Nickelodeon |
0,59% |
0,68% |
15,25% |
TVP Historia |
0,66% |
0,59% |
-10,61% |
Polsat Play |
0,43% |
0,54% |
25,58% |
Discovery |
0,55% |
0,51% |
-7,27% |
TVN Turbo |
0,45% |
0,50% |
11,11% |
Polsat Film |
0,49% |
0,50% |
2,04% |
AXN |
0,56% |
0,46% |
-17,86% |
Comedy Central |
0,37% |
0,44% |
18,92% |
Eska TV |
0,42% |
0,44% |
4,76% |
Polsat Cafe |
0,38% |
0,44% |
15,79% |
Disney Junior |
0,39% |
0,44% |
12,82% |
Eurosport 1 |
0,49% |
0,42% |
-14,29% |
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, we wrześniu 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do września 2015 roku zwiększył się tutaj o 1,38 proc. i wyniósł 2,21 proc.
Drugą lokatę zajęła stacja TTV (1,98 proc.; wzrost o 13,14 proc.), a podium uzupełniają TVP Seriale (1,84 proc.; do góry o 12,88 proc.).
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 70 proc. do 1,02 proc., pochwalić się mogło TVP ABC.
Największy w tym ujęciu w top 10 odnotowało tutaj TVP Info - było to 31,13 proc. do 1,04 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
Dynamika |
|
wrzesień 2015 |
wrzesień 2016 |
||
SHR % |
SHR % |
W proc. |
|
TVN24 |
2,18% |
2,21% |
1,38% |
TTV |
1,75% |
1,98% |
13,14% |
TVP Seriale |
1,63% |
1,84% |
12,88% |
Polo TV |
1,13% |
1,12% |
-0,88% |
TVN Style |
0,85% |
1,08% |
27,06% |
TVP INFO |
1,51% |
1,04% |
-31,13% |
TVP ABC |
0,60% |
1,02% |
70,00% |
Stopklatka |
0,78% |
0,99% |
26,92% |
Fokus TV |
0,76% |
0,98% |
28,95% |
Comedy Central |
0,76% |
0,96% |
26,32% |
ATM Rozrywka |
0,72% |
0,88% |
22,22% |
TVN Turbo |
0,68% |
0,83% |
22,06% |
Eska TV |
0,73% |
0,80% |
9,59% |
TVP Rozrywka |
1,12% |
0,78% |
-30,36% |
Polsat Film |
0,77% |
0,73% |
-5,19% |
Polsat News |
0,79% |
0,72% |
-8,86% |
Discovery |
0,67% |
0,72% |
7,46% |
Polsat Play |
0,56% |
0,62% |
10,71% |
TVP3 |
0,56% |
0,57% |
1,79% |
Disney Junior |
0,45% |
0,55% |
22,22% |
TVP Historia |
0,62% |
0,50% |
-19,35% |
AXN |
0,52% |
0,46% |
-11,54% |
Polsat Cafe |
0,36% |
0,45% |
25,00% |
FOX |
0,25% |
0,45% |
80,00% |
TLC |
0,46% |
0,45% |
-2,17% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną we wrześniu, TVP ABC z największym wzrostem w czołówce (top 25)
Owszem, ale to nie wszystko tłumaczy. Widz TVP Info to nie do końca ten sam widz. Ze względu na inną platformę emisji.
IHMO ubytek jesiennego wzrostu "Faktów" wiąże się także (nie wyłącznie) z przełączeniem się części widowni z oglądania TVN na TVN24. TVN24 - stacja tematyczna, informacyjna, nie mogłaby utrzymywać aż tak wysokiej oglądalności, bez "podebrania" części widowni innej stacji ze swej grupy. A że produkt TVN24 jest lepszy niż same "Fakty", część widzów pozostaje przy TVN24. Nie sięgając po sam format dziennikowy.