TVP1 liderem oglądalności, TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)
W styczniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym była TVP1. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2019 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2018 roku jednak zmniejszył się o 6,57 proc. i wyniósł 10,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,64 proc. do 9,73 proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,77 proc., po spadku względem stycznia ub.r. o 5,39 proc. Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,55 proc. udziału; w dół o 0,79 proc.).
Z szóstego na piąte miejsce awansował TVN24, którego udział wyniósł 4,84 proc., po wzroście o 30,47 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 13. lokacie znalazła się stacja TVP ABC - lider oglądalności kanałów dziecięcych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,51 proc. (wzrost o 10,38 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji filmowo-serialowych były TVP Seriale (w dół o 3,15 proc. do 1,32 proc.), sportowych - TVP Sport (+ 168,83 proc. do 1,04 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (+ 12,25 proc. do 1,01 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 9,44 proc. do 0,61 proc.), a muzycznych - Polo TV (+ 9,74 proc. do 0,55 proc.).
Od 30. do 45. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,54 proc. udziału w styczniu br., WP - 0,46 proc., Metro - 0,37 proc. oraz Nowa TV - 0,34 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały wzrosty względem stycznia 2018 roku - wyniosły one odpowiednio 48,48 proc., 28,97 proc., 13,72 proc. i 9,03 proc.
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,89 proc., po wzroście o 0,11 proc. Drugi był Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 8,21 proc. do 11,64 proc. Podium uzupełnia Dwójka (- 2,10 proc. do 7,43 proc.), a czwarta była Jedynka (- 2,26 proc. do 5,19 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 25,47 proc. do 2,63 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów dziecięcych zajęło TVP ABC (+ 11,88 proc. do 1,54 proc.), filmowo-serialowych - TVP Seriale (- 6,77 proc. do 1,50 proc.), dokumentalnych - TVN Turbo (+ 19,35 proc. do 1,22 proc.), muzycznych - Polo TV (+ 10,95 proc. do 0,91 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 13,27 proc. do 0,80 proc.), a sportowych - TVP Sport (+ 222,62 proc. do 0,60 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem oglądalności, TVN24 i TVP ABC na czele kanałów tematycznych (top 150 stacji)