“Twist” szybuje do góry, “Popcorn” traci
Największy wzrost sprzedaży wśród magazynów dla młodzieży zanotował w październiku ub.r. miesięcznik “Twist”. Miesiąc na największym minusie zakończył natomiast “Popcorn”, spory spadek dotknął też “13 Magazyn Nastolatki”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w październiku ub.r. utrzymał dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 182 368 gz. i stratą wynoszącą 2,64 proc.
Drugie miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 108 654 egz. Magazyn ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący aż 71,06 proc. Obecnie kosztuje on 3,99 zł, podczas gdy rok wcześniej - 5,49 zł.
Podium zamyka także wydawany przez Bauera miesięcznik „Bravo Girl”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 90 130 egz. i była o 10,20 proc. wyższa niż rok wcześniej, gdy magazyn był dwutygodnikiem.
Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego szóste, przedostatnie miejsce miesięcznika “Popcorn” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska. Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 54,91 proc. i wyniosła 33 414 egz. W pażdzierniku 2010 roku kosztował on 2,30 zł, a rok później - 2,99 zł.
Wirtualnemedia.pl | październik | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 182 368 | 187 309 |
Twist | 108 654 | 63 519 |
Bravo Girl | 90 130 | 81 788 |
Fun Club | 80 195 | 88 653 |
Dziewczyna | 37 637 | 55 506 |
Popcorn | 33 414 | 74 112 |
13 Magazyn Nastolatki | 28 790 | 50 160 |
W październiku ub,r. w porównaniu do września ub.r. wzrost sprzedaży zanotował jedynie “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), którego wynik poszedł do góry o 6,76 proc. Pozostałe tytuły straciły, a najwięcej z nich “Popcorn” (36,56 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | październik | wrzesień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 182 368 | 195 882 |
Twist | 108 654 | 147 457 |
Bravo Girl | 90 130 | 103 321 |
Fun Club | 80 195 | 118 831 |
Dziewczyna | 37 637 | 57 551 |
Popcorn | 33 414 | 52 667 |
13 Magazyn Nastolatki | 28 790 | 26 966 |
Dołącz do dyskusji: “Twist” szybuje do góry, “Popcorn” traci