Ustronianka nie jest już sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. „Zmiana strategii”
Producent wody mineralnej Ustronianka potwierdził ustalenia Wirtualnemedia.pl, że z końcem 2022 r. zakończył sponsorowanie reprezentacji Polski w piłce nożnej. Firma tłumaczy swoją decyzję zmianą strategii marketingowej.
Ustronianka sponsorowała naszą reprezentację piłkarską od 2015 roku. Od nowego roku przestała być sponsorem, o czym portal Wirtualnemedia.pl poinformował jako pierwszy w zeszłym tygodniu.
- Nasza wieloletnia współpraca przyczyniła się do rozsławienia marki w środowisku sportowym w Polsce i odwrotnie marka Ustronianka konsekwentnie wspierała reprezentację Polski wśród konsumentów wody mineralnej na opakowaniach swoich produktów. U podłoża naszej decyzji leży zmiana strategii marketingowej dla marki Ustronianka na najbliższe lata, a co za tym idzie również modyfikacja jej form promocji - czytamy w oświadczeniu podpisanym przez Ryszarda Czopika, prezesa Ustronianki i Barbarę Bożek-Paczesny, wiceprezes firmy.
Na mocy umowy obowiązującej do końca grudnia ub.r., brand był widoczny na bandach reklamowych podczas meczów drużyny narodowej oraz U-21 rozgrywanych w Polsce oraz na tablicach sponsorskich podczas konferencji prasowych, na stronie internetowej PZPN, a także an zaproszeniach, biletach oraz programach meczowych. Butelki z wodą Ustronianki pojawiały się także na stołach w trakcie konferencji prasowych piłkarskiej reprezentacji Polski.
T-Mobile też przestał sponsorować polską reprezentację
Kilka tygodni temu Wirtualnemedia.pl jako pierwsze poinformowały, że T-Mobile wycofuje się ze sponsoringu polskiej kadry piłkarskiej. Z naszych informacji wynika, że decyzja o nieprzedłużaniu sponsorowania reprezentacji Polski przez telekom zapadła jeszcze przed rozpoczęciem mistrzostw świata w Katarze. T-Mobile sponsorował polskich piłkarzy przez dwa lata.
Od 2015 roku głównym sponsorem reprezentacji od 2015 roku jest Grupa Lotos, na początku 2018 roku przedłużyła umowę do końca 2022 roku (z uwzględnieniem wszystkich premii kontrakt był warty ok. 100 mln zł). Firma została w tym roku przejęta przez PKN Orlen, a w związku ze sprzedażą większości jej stacji paliwowych węgierskiemu koncernowi MOL marka Lotos może zniknąć z rynku (MOL już zapowiedział, że na kupionych stacjach wprowadzi własny szyld). PKN Orlen nie informuje, czy nadal będzie sponsorować reprezentację Polski.
Istotnym sponsorem polskiej kadry od wielu lat jest też sieć Biedronka. Przedstawiciele jej właściciela - spółki Jeronimo Martins Polska i PZPN podpisali tuż przed świętami Bożego Narodzenia list intencyjny o dalszej współpracy. Jej szczegóły mają być przedmiotem dalszych ustaleń.
99rent może przestać być sponsorem
Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, niepewne są natomiast losy przedłużenia umowy PZPN z wypożyczalnią samochodów 99rent. Firma, będąca od połowy 2014 roku partnerem drużyny narodowej, może umowy nie przedłużyć lub ograniczyć zakres sponsoringu.
Z kolei w maju ub.r. PZPN pozyskał sponsora strategicznego reprezentacji Polski piłkarzy i piłkarek - firmę logistyczną InPost. Umowę podpisano na minimum dwa lata, przy czym PZPN podkreślał, że to jego rekordowy kontrakt sponsorski z firmą prywatną.
W zeszłym roku nowym sponsorem drużyny został też producent przekąsek Tarczyński, a oficjalnym partnerem – Inszury.pl. Status oficjalnych sponsorów drużyny mają jeszcze firma STS (współpraca została przedłużona na kolejne lata), marka napojów Oshee oraz sieć marketów budowlanych Leroy Merlin.
Ranga oficjalnych partnerów przysługuje natomiast takim firmom jak AliorBank i Fakro (z tą ostatnią spółką też przedłużono współpracę).
Dołącz do dyskusji: Ustronianka nie jest już sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. „Zmiana strategii”