W nowym sezonie „Czarnego lustra” widzowie zdecydują o fabule i losach bohaterów
Netflix jest coraz bliżej wprowadzenia nowego sposobu angażowania widzów w produkowane przez siebie seriale i filmy. Chodzi o rozwiązanie, w którym odbiorcy będą decydować o przebiegu akcji, losach bohaterów i zakończeniu fabuły w poszczególnych serialach i filmach. Na pierwszy ogień pójdzie jeden z odcinków nowego sezonu serialu „Czarne lustro”.
Informacje na temat planów Netflixa związanych z nowym sposobem angażowania odbiorców i pozyskiwania nowych użytkowników dostarczył Bloomberg opierając się na własnych anonimowych źródłach w kierownictwie serwisu.
Zgodnie z planami Netflix zamierza w najbliższej przyszłości zaproponować widzom, by oni sami decydowali o tym jaki ma być scenariusz i przebieg fabuły w konkretnym odcinku serialu lub filmie fabularnym. Nowy system interakcji pozwoli odbiorcom np. wybrać spośród kilku propozycji jak ma się zakończyć oglądany przez nich tytuł.
Piąty sezon "Black Mirror" jeszcze w 2018 roku
Według Bloomberga próby nowego systemu pojawią się w serwisie już przy okazji nadchodzącego nowego, piątego sezonu popularnego serialu „Czarne lustro”, którego premierę zaplanowano na grudzień br. W jednym z odcinków widzowie otrzymają możliwość zadecydowania o dalszym losie bohaterów i zakończeniu fabuły.
Nowy sposób angażowania widowni Netflix zastosował już wcześniej wprowadzając go eksperymentalnie do animowanego filmu „Puss in Book”. Na początku odbiorca musi zdecydować z kim ma się zmierzyć główny bohater, a późniejsza akcja jest konsekwencją tego wyboru. Po obejrzeniu jednej wersji fabuły widz może rozpocząć projekcję od nowa i zbadać inne, alternatywne propozycje. Podobnie ma być w przyszłości w wypadku filmów i seriali dla dorosłych.
W tej chwili na Netfliksie dostępne są cztery sezony "Black Mirror" . Za jeden z odcinków czwartego sezonu - "USS Callister" - Netflix odebrał niedawno prestiżową nagrodę Emmy.
Rośnie liczba abonentów
W II kwartale 2018 roku Netflix zanotował przychody w wysokości ponad 3,9 mld dolarów, a zysk netto serwisu osiągnął poziom 384 mln. Platforma przyciągnęła do siebie 5,2 mln nowych użytkowników, których przeważająca większość pochodzi z rynków poza USA. W sumie z Netflixa korzysta obecnie ponad 130 mln internautów.
W Polsce w sierpniu br. przeglądarkowa wersja Netfliksa zanotowała 1,95 mln użytkowników i 25,82 mln odsłon, a jej aplikacja mobilna - 269,9 tys. użytkowników (dane za Gemius/PBI). Netflix nie podaje, ilu płacących klientów ma w poszczególnych krajach.
Dołącz do dyskusji: W nowym sezonie „Czarnego lustra” widzowie zdecydują o fabule i losach bohaterów