„Warsaw Shore” straciło widzów. „Widownia podzieliła się między telewizję a internet”
Pierwszą część trzeciej edycji „Warsaw Shore” oglądało 100 tys. widzów, o 60 tys. mniej niż drugą odsłonę reality-show. Format nadal notował jednak wyniki lepsze od średniej stacji i pokonał konkurencję. - Duża cześć fanów programu oglądała go w aplikacji MTV Play - mówi nam Jerzy Dzięgielewski z VIMN Polska.
„Warsaw Shore 3” oglądać można było na antenie MTV Polska w niedziele o 23.00, w okresie od 29 marca do 14 czerwca br. Średnia widownia premierowych odcinków reality-show wyniosła 101 tys. osób, co przełożyło się na 1,25 proc. udziału stacji w rynku wśród wszystkich widzów oraz na 2,15 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Spośród odcinków trzeciej serii formatu najwięcej widzów zgromadził ten nadany 7 czerwca br. - obejrzało go 149 tys. osób.
|
Wszyscy 4+ |
|
Data |
AMR |
SHR% |
07-06-2015 |
148 901 |
2,07% |
12-04-2015 |
129 511 |
1,73% |
14-06-2015 |
121 755 |
1,38% |
Pierwsza część trzeciej odsłony „Warsaw Shore” miała zdecydowanie mniej widzów niż poprzednie edycje formatu. Pierwszy sezon reality-show, emitowany jesienią 2013 roku i zimą 2014 roku, gromadził średnio 178 tys. oglądających przy 2,26 proc. udziału w rynku. Natomiast druga seria „WS”, emitowana wiosną ub.r., przyciągała przed telewizory 160 tys. widzów i miała 1,93 proc. udziału (więcej na ten temat).
W czasie nadawania premierowych odcinków „Warsaw Shore” stacja MTV była nadal zdecydowanym liderem wśród kanałów kierowanych dla młodzieży. Na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 0,40 proc. uplasowała się nadająca w naziemnej telewizji cyfrowej Eska TV. Dalsze miejsca zajęły: Viva Polska (0,08 proc.) i 4fun.tv (0,06 proc.). W grupie komercyjnej Eska TV była druga, ale trzecie miejsce zajęła stacja 4fun.tv.
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
MTV Polska - Warsaw Shore |
100 935 |
1,25% |
2,15% |
Eska TV |
32 483 |
0,40% |
0,62% |
Viva Polska |
6 077 |
0,08% |
0,09% |
4fun.tv |
5 151 |
0,06% |
0,11% |
Mimo spadku oglądalności reality-show stacja MTV Polska jest zadowolona z jego wyników. - 100 tys. widzów to faktycznie nie tak dużo jak w przypadku sezonu pierwszego i drugiego, ale też wtedy nie było MTV Play - płatnej aplikacji dzięki, której można oglądać „Warsaw Shore” w inny sposób niż na ekranie telewizora. Duża cześć widzów, największych fanów programu, wybiera tę aplikację, co powoduje, że oglądalność rozkłada się między nią a telewizję tradycyjną - mówi Wirtualnemedia.pl Jerzy Dzięgielewski, dyrektor ds. produktu i portfolio Viacom International Media Networks Polska. Podkreśla też, że dzięki nowym rozwiązaniom stacja idzie z duchem czasu i uruchamia kolejne źródło dochodów.
MTV Polska zaplanowała, że po wakacjach pokaże jeszcze sześć odcinków trzeciego sezonu „Warsaw Shore”, w którym pojawili się nowi uczestnicy - Magda i Damian. Producentem wykonawczym formatu jest firma Golden Media Polska.
Natomiast od 21 czerwca br. w niedziele o godz. 23.00 będzie kanał nadawać program „Warsaw Shore - Oglądaj z Trybsonami”, w którym Eliza Wesołowska i Paweł „Trybson” Trybała będą komentować odcinki trzeciej serii „Warsaw Shore” (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Warsaw Shore” straciło widzów. „Widownia podzieliła się między telewizję a internet”