TVP1 liderem, „M jak miłość”, PŚ w skokach i „Rolnik szuka żony” hitami. 420 tys. widzów Eurowizji Junior
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość”, transmisja PŚ w skokach narciarskich oraz reality-show „Rolnik szuka żony”. 419 tys. widzów obejrzało finał Eurowizji Junior, który wygrała Roksana Węgiel. Wśród stacji w 4+ liderem była TVP1, a w grupie 16-49 na pierwszym miejscu umocnił się TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 19 do 25 listopada 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,74 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z niedzielnych zawodów z Kuusamo w samej TVP1 śledziło 4,88 mln osób (32,05 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.
Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Jego niedzielny odcinek śledziło średnio 4,26 mln widzów, co przełożyło się na 27,34 proc. udziału.
Dwa oczka niżej znalazł się medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 21 listopada miał 3,73 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,81 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 24 listopada (przed transmisją sobotniego konkursu PŚ w skokach, która ze względu na trudne warunki wietrzne na skoczni się opóźniła) na antenie tej stacji obejrzało 3,39 mln widzów (26,64 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 3,17 mln widzów (emisja dzień później; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się jeszcze „Fakty” TVN z 3,16 mln oglądających (22 listopada), a osiem oczek niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu z 2,57 mln oglądających (niedzielne wydanie).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2 mln osób, co dało TVP2 32,89 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,50 mln widzów; 23,64 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w skokach (1,42 mln widzów; 25,04 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
W niedzielę 25 listopada br. w Mińsku odbył się finał Konkursu Piosenki Eurowizji dla Dzieci 2018, w którym zwyciężyła polska reprezentantka Roksana Węgiel z piosenką „Anyone I Want To Be”. To pierwsze zwycięstwo Polski w Eurowizji Junior. Relację z wydarzenia na żywo oglądać można było na trzech antenach Telewizji Polskiej: TVP ABC, TVP HD i TVP Polonia.
Łączna widownia niemal dwu i pół godzinnej relacji na tych antenach wyniosła 419 tys. oglądających, co przełożyło się na 2,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych NAM, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Najwięcej widzów finał Eurowizji Junior 2018 oglądało w TVP ABC - było to 270 tys. osób. W TVP HD wydarzenie śledziło 85 tys. osób, a w TVP Polonia było to 64 tys.
Zgodnie z regulaminem, nadawca publiczny z kraju, który wygrał Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci może, ale nie musi ubiegać się o organizację koncertu finałowego w kolejnym roku. Nie jest to przymus tak jak w przypadku „dużej” Eurowizji. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski zapowiada jednak, że TVP chce być gospodarzem przyszłorocznego koncertu finałowego.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,16 pkt. proc. do 10,55 proc.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,46 proc. (do góry o 0,40 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,42 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,40 pkt. proc.
Czwarta była TVP2 (stacja ta miała wzrost wynoszący 0,44 pkt. proc. do 8,93 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,76 proc. do 39,36 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (wzrost o 0,16 pkt. proc. do 4,52 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,83 pkt. proc. do 14,14 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,47 proc. (w dół o 0,18 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,63 pkt. proc. do 7,65 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,03 pkt. proc. do 7,20 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 0,37 pkt. proc. do 12,45 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, „M jak miłość”, PŚ w skokach i „Rolnik szuka żony” hitami. 420 tys. widzów Eurowizji Junior
Poza tym świetny wynik niedzielnych skoków, Polsat z coraz gorszymi wynikami, TVN w komercyjnej już niesamowicie odskoczył od reszty. Cieszą dobre wyniki teleturniejów. Teraz można żałować, że Eurowizja nie została pokazana np. w TVP2. No i proszę dzięki skokom Wiadomości przed Faktami, niewiele ale jednak :)
Nikt nie wie.