W Poznaniu wystartował trzeci lokal Papa Diego. Sieć Agory z tytułem "Debiut Roku 2018"
W czwartek, 20 grudnia uruchomiono kolejny lokal w Polsce pod marką Papa Diego (Agora) - w Poznaniu, w galerii Posnania wystartowała trzecia restauracja sieci. Jednocześnie koncept restauracji otrzymał tytuł Konsumenckiego Lidera Jakości w kategorii Debiut Roku.
Marka Papa Diego pojawiła się na polskim rynku w listopadzie br., została stworzona przez Foodio Concepts z grupy Helios. Informowaliśmy już na bieżąco o uruchomieniu restauracji w Katowicach i Gdańsku, ta w Poznaniu jest trzecim lokalem sieci. Kolejne mają zostać uruchomione w 2019 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie oraz w Galerii Młociny, w łódzkiej Manufakturze, w Galerii Katowickiej oraz w opolskim centrum handlowym Karolinka.
W lokalach Papa Diego są m.in. serwowane dania fast casual kuchni meksykańskiej, takie jak burrito, tacos i burrito bowli.
Funkcję korporacyjnego szefa kuchni sieci Papa Diego objął Rafał Sanetas, który ma doświadczenie jako manager i szef kuchni m.in. z Hard Rock Cafe. Za wystrój lokali odpowiada stołeczna pracownia architektoniczna KDesign, a koncept marki oraz elementy identyfikacji wizualnej zostały wypracowane wraz z warszawską agencją brandingową Mamastudio.
Sieć z tytułem „Debiut Roku” w konkursie Konsumencki Lider Jakości
Lokale pod marką Papa Diego otrzymały tytuł w kategorii „Debiut Roku”, przyznawany w ramach konkursu Konsumencki Lider Jakości. To ogólnopolski, promocyjny program konsumencki, prowadzony przez redakcję „Strefy Gospodarki” - dodatku dystrybuowanego wraz z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. Jego celem jest wyłonienie najlepszych - w opinii konsumentów, marek i firm funkcjonujących na polskim rynku.
Kapituła programu swój wybór argumentowała tym, że restauracje Papa Diego w poszczególnych lokalizacjach wspierają i promują lokalny rynek – zarówno poprzez współpracę z miejscowymi dostawcami, jak i propagowanie regionalnych specjałów. W każdej lokalizacji Papa Diego dostępna jest specjalna wariacja meksykańskich potraw ze składnikami kojarzącymi się z danym regionem – w Katowicach można spróbować tacos i burrito z krupniokiem, w Gdańsku – z wędzonym dorszem, a w Poznaniu - z ziemniakami i gzikiem.
Według komisji na uwagę zasługuje także pomysł na rozpowszechnienie kuchni meksykańskiej w formie sieci restauracji typu fast casual, dzięki czemu każdy ma możliwość spróbowania północnoamerykańskich specjałów.
Siecią Papa Diego zarządza spółka Foodio Concepts, w której należąca do Agory firma Helios (właściciel sieci kin) ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe. Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożono na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.
Wzrost wpływów sprzedażowych Grupy
Do wzrostu wpływów Grupy w minionym kwartale najbardziej przyczyniły się wyższe przychody z kin Helios oraz sprzedaży usług reklamowych. Wpływy Heliosa z biletów zwiększyły się o 15,5 proc. do 55 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 12,8 proc. do 21,1 mln zł. Natomiast przychody z reklamy kinowej zmalały o 16,1 proc. do 7,8 mln zł.
Pod koniec września br. Agora ogłosiła, że za 4,4 mln euro kupi 25 proc. akcji czeskiej spółki ROI Hunter oferującej platformę marketingową umożliwiającą firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka.
Dołącz do dyskusji: W Poznaniu wystartował trzeci lokal Papa Diego. Sieć Agory z tytułem "Debiut Roku 2018"