SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Złote Przeboje Poznań i Trójka dużo więcej z reklam, mały wzrost Radia ZET (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w skali roku niemal o jedną piątą. Największy wzrost zanotowały w tym czasie Radio Złote Przeboje Poznań oraz Program III Polskiego Radia. Najmniejszą, bo zaledwie jednocyfrową dynamikę, osiągnęło Radio ZET.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w I kwartale br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 1,43 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Reklamodawcy najwięcej wydali w radiu RMF FM - 427,3 mln zł, czyli 18,6 proc. więcej niż w I kwartale ub.r. Rozgłośnia ta wciąż jest liderem słuchalności w Polsce, jednak jej przewaga nad Radiem ZET znacząco się ostatnio zmniejszyła.

Drugie miejsce na podium utrzymało Radio ZET z wpływami w wysokości 262,9 mln zł. To zaledwie 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce, której przychody z reklam w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 86,6 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 50,1 proc. Szefem stacji od początku kwietnia jest Adam Hlebowicz.

Największy wzrost przychodów z reklam w omawianym okresie miało Radio Złote Przeboje Poznań, które zarobiło 19,7 mln zł, 72,1 proc. więcej niż przed rokiem. O 46,6 proc. wzrosły z kolei nakłady na reklamę na antenie radia Vox FM - do 22,6 mln zł. Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy o 33,9 proc., do 48,7 mln zł, a RMF Classic - o 31,9 proc., do 17,1 mln zł.

Reklamy wyemitowane w I kwartale br. w Tok FM warte były 25,2 mln zł (10,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a te w Esce Warszawa - 17,8 mln zł (10,3 proc. więcej). Z kolei Eska Poznań zwiększyła wpływy o 24,2 proc., do 15,9 mln zł.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2015

I-II 2016

zmiana proc.

RMF FM

360 127 975 zł

427 282 440 zł

18,6

Radio Zet

252 768 070 zł

262 878 105 zł

4

Program III Polskiego Radia

57 665 170 zł

86 562 030 zł

50,1

Program I Polskiego Radia

36 391 990 zł

48 739 010 zł

33,9

TOK FM

22 870 710 zł

25 221 772 zł

10,3

VOX FM

15 438 670 zł

22 630 500 zł

46,6

Złote Przeboje Poznań

11 450 946 zł

19 704 358 zł

72,1

Eska Warszawa

16 100 100 zł

17 765 160 zł

10,3

RMF Classic

12 968 415 zł

17 100 642 zł

31,9

Eska Poznań

12 801 128 zł

15 898 770 zł

24,2

razem

1 202 029 045 zł

1 431 463 116 zł

19,1

Dołącz do dyskusji: Złote Przeboje Poznań i Trójka dużo więcej z reklam, mały wzrost Radia ZET (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl