19,2 mln internautów w Polsce. Najpopularniejszymi serwisami Google, YT, Allegro, FB, Onet i WP - w dół NK.pl
Korzystanie z internetu deklaruje 63,7 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej. Najbardziej znanymi i najczęściej odwiedzanymi serwisami są Google, YouTube, Allegro, Facebook, Onet i Wirtualna Polska, a duży spadek zanotowała NK.pl.
Korzystanie z internetu 63,7 proc. Polaków mających 15 lat i więcej zadeklarowało w sondażu NetTrack zrealizowanym przez MillwardBrown od września do listopada ub.r. W przeliczeniu na populację daje to 19,21 mln użytkowników.
Poziom penetracji nieznacznie zmalał w ub.r. - w fali badania od lutego do kwietnia ub.r. wynosił bowiem 64,3 proc., co dawało 19,37 mln użytkowników. Za to w skali roku (w porównaniu z falą badania od sierpnia do października 2013 roku) wzrósł o 1 pkt proc. - z 62,7 proc. oznaczających 18,9 mln użytkowników.
Profil demograficzny internautów w skali roku zmienił się nieznacznie. O 2 pkt. proc. zmalał udział tych w wieku 15-24 lat, za to o 2 pkt proc. wzrósł tych mających od 40 do 59 lat. Przed rokiem w sondażu jeszcze nie pytano respondentów o miejsce zamieszkania.
Profil internautów | ||
| IX-XI 2014 | VIII-X 2013 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Wiek | ||
15-24 lata | 23% | 25% |
25-39 lat | 39% | 40% |
40-59 lat | 30% | 28% |
60 lub więcej | 7% | 7% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | - |
miasta 200-499 tys. | 9% | - |
miasta 100-199 tys. | 9% | - |
miasta 20-99 tys. | 20% | - |
miasta do 20 tys. | 13% | - |
wieś | 36% | - |
W ciągu roku nieznacznie zmalała spontaniczna rozpoznawalność Google, Allegro, Wirtualnej Polski i YouTube’a (odpowiednio o 1,6, 0,9, 1,4 i 0,9 pkt proc.). Facebook zanotował wzrost o 2,5 pkt proc., a NK.pl - spadek o 3,2 pkt proc.
Skorzystanie z Google w ostatnim miesiącu zadeklarowało o 2,6 pkt proc. mniej internautów niż rok wcześniej, z YouTube’a - o 1,6 pkt proc. mniej, a z Allegro - o 1,3 pkt proc. mniej. Onet osiągnął pod tym względem wzrost o 2,1 pkt proc., a Facebook - o 3,2 pkt proc. Natomiast Wirtualna Polska zanotowała spadek o 2,2 pkt. proc., Wikipedia - o 3,3 pkt proc., a NK.pl - o 5,8 pkt proc.
Ranking | ||
| IX-XI 2014 | VIII-X 2013 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 61,1% | 62,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 48,4% | 49,3% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 47,4% | 44,9% |
ONET (www.onet.pl) | 42,8% | 42,5% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 38,8% | 40,2% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 29,6% | 30,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 19,2% | 18,4% |
NK.PL (www.nk.pl) | 14,6% | 17,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 12,3% | 12,6% |
O2 (www.o2.pl) | 10,0% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 90,2% | 92,8% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 62,0% | 63,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 60,9% | 62,2% |
ONET (www.onet.pl) | 57,9% | 55,8% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 55,4% | 52,2% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 45,0% | 47,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 31,3% | 30,5% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 27,6% | 30,9% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 16,4% | - |
NK.PL (www.nk.pl) | 16,3% | 22,1% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown od września do listopada u.br. wyniosła 5 623osób, a od sierpnia do października 2013 roku - 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób w wieku 15 lat i więcej korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: 19,2 mln internautów w Polsce. Najpopularniejszymi serwisami Google, YT, Allegro, FB, Onet i WP - w dół NK.pl