E-sklep odzieżowy dalej rośnie. „Polski konsument coraz mocniejszy”
Według wstępnych danych odzieżowa platforma e-commerce Answear w zeszłym kwartale zwiększyła przychody rok do roku o 20 proc. do 341 mln zł. - Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy - komentuje prezes spółki Krzysztof Bajołek.
W minionym kwartale sprzedaż internetowa Answear według sprawozdawczości MSSF, zwiększyła się rok do roku o 21 proc. do 344 mln zł. Firma zaznaczyła, że osiągnęła taką dynamikę mimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym.
- Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy - podkreśla w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes Answear.
- Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe, osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy - dodaje.
W całym pierwszym półroczu wpływy Answear ze sprzedaży internetowej poszły w górę o 13 proc. do 624 mln zł. Spółka podkreśliła, że w drugim kwartale dynamika była wyższa dzięki „bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów”, ponadto „oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jeśli chodzi o wyniki rentowności, to spółka zaznaczyła, że zostaną one obciążone zwiększonymi kosztami marketingowymi (na rozwój przejętej w ub.r. marki PRM i repozycjonowanie Answear do segmentu premium) oraz wydatkami na uruchomienie sklepu PRM i Answear w Fabryce Norblina w Warszawie.
W ub.r. Answear osiągnął wzrost przychodów z 973,45 mln do 1,26 mld zł, a zysk netto zmalał z 25,8 do 20,21 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs akcji spółki zmalał o 37 proc.
Dołącz do dyskusji: E-sklep odzieżowy dalej rośnie. „Polski konsument coraz mocniejszy”