Austriacki T-Mobile i UPC Austria pod wspólną marką Magenta Telekom
Operator T-Mobile Austria oraz dostawca kablowy UPC Austria po wcześniejszym połączeniu będą występować pod wspólną marką Magenta Telekom. Odpowiednim zmianom ulegnie identyfikacja wizualna firmy. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl na razie nie wiadomo czy rebranding czeka T-Mobile także na innych rynkach, na których obecny jest ten operator.
W grudniu 2017 r. T-Mobile Austria za kwotę 1,9 mld euro przejął UPC Austria. W lipcu ub.r. transakcja po uzyskaniu zgód regulatora została zamknięta, a w sierpniu zapowiedziano że obie spółki będą występować pod nową wspólną nazwą.
Teraz okazało się, że nowa marka to Magenta Telekom, pod którą będą dostępne zarówno usługi telekomunikacyjne oferowane w Austrii w T-Mobile, jak oferta kablowa firmowana dotąd przez UPC Austria.
W związku z rebrandingiem pojawiła się identyfikacja wizualna nowej firmy, w której logo jest zdominowane przez barwę zwaną „magenta” z białym liternictwem i jedynie dyskretnie obecnym znakiem firmowym T-Mobile.
Marka Magenta nie jest nowością w ekosystemie T-Mobile. Na polskim rynku od kwietnia ub.r. funkcjonuje oferta Magenta Biznes kierowana przez T-Mobile Polska do klientów korporacyjnych. Jednak, jak ustaliły nieoficjalnie Wirtualnemedia.pl na razie nie wiadomo nic o tym, by rebranding czekał spółki T-Mobile także na innych rynkach, na których obecny jest operator, w tym także w Polsce.
W ub.r. T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 1,2 proc. do 6,5 mld zł oraz spadek skorygowanego zysku EBITDA o 6,7 proc. do 1,66 mld zł. Na koniec roku firma miała 10,79 mln klientów, o 333 tys. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Austriacki T-Mobile i UPC Austria pod wspólną marką Magenta Telekom