Ciech po rebrandingu to Qemetica
Koncern chemiczny Ciech przeszedł proces rebrandingu, w wyniku którego zmienił nazwę na Qemetica. Za działania odpowiadają zespół chemicznej grupy, agencja GPD, GPD Film Studio i Touchideas.
Wraz z początkiem czerwca chemiczna grupa Ciech zmieniła nazwę na Qemetica. Zmianie uległy również nazwy podmiotów m.in. w Hiszpanii, Niemczech i Rumunii, gdzie Qemetica ma swoje spółki i zakłady produkcyjne.
Nadzór nad całością projektu po stronie Qemetiki sprawował trzyosobowy zespół: Dobrochna Wiatr, Mirosław Kuk (współpraca z agencjami, komunikacja, content, nowa strona internetowa) oraz Krzysztof Laskowski (project management). Bezpośrednio w projekt było zaangażowanych ponad 100 osób w firmie.
– Intencją firmy była zmiana nazwy na bardziej nowoczesną i rezygnacja ze skrótu wywodzącego się z czasów PRL (Centrala Importu Eksportu Chemikaliów). Rebranding objął kilkanaście spółek zlokalizowanych w kilku krajach europejskich, modyfikację systemów IT, wymianę opakowań i komunikację do tysięcy klientów i partnerów oraz fizyczne zmiany nośników w zakładach produkcyjnych – mówi Mirosław Kuk, group PR director Qemetiki.
Ciech po rebrandingu
Nowa nazwa Qemetica (czyt. kemetika) nawiązuje do słowa chemia (w języku angielskim chemistry, w hiszpańskim – química) oraz do łacińskich ethica czy mathematica, podkreślających przywiązanie do wysokich standardów etycznych i wiary w moc nauki. Skrótem pełnej nazwy nowej marki jest znak QΣ (czyt. QEM), oznaczający chemię [chem-chemistry].
Tę nazwę, nową strategię i cały system identyfikacji, a więc także logotyp, opracowała firma brandingowa Touchideas.
Za przygotowanie koncepcji i przeprowadzenie kampanii rebrandingowej, zarówno dla pracowników, społeczności lokalnych, w których funkcjonują fabryki Qemetiki, oraz innych interesariuszy zewnętrznych, odpowiadała agencja GPD, wybrana podczas przetargu przeprowadzonego w 2023 roku. W zakresie prac znalazły się zarówno zadania związane z przygotowaniem strategii komunikacji, wielokanałowych kreacji w kilku językach, jak i produkcja i planowanie mediów.
GPD przygotowało także wydarzenia dla klientów i pracowników grupy we wszystkich lokalizacjach fabryk w Polsce i Niemczech, a także komplet materiałów informacyjnych. Za materiały reklamowe i gadżety z nowym logo dla 3500 pracowników oraz zewnętrznych partnerów odpowiadała agencja Sensum Art. Z rebrandingiem wiąże się także przygotowanie nowej strony internetowej, którą przygotowała agencja Golden Submarine.
Zmiana nazwy z CIECH na Qemetica to nowy krok w historii firmy po tym, jak 10 lat temu strategicznym inwestorem został Kulczyk Investments, a także bezpośrednie następstwo objęcia przez Kulczyk Investments pełnej kontroli nad grupą i zakończenia notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w marcu tego roku.
Dołącz do dyskusji: Ciech po rebrandingu to Qemetica