SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook zmienia definicję współczynnika CPC, ma się stać bardziej efektywny dla reklamodawców

Facebook poinformował o zmianie sposobu, w jaki będzie obliczał współczynnik CPC (cost per click). Liczyć się będą kliknięcia otwierające inne strony czy instalujące aplikacje. Na drugi plan schodzą polubienia, udostępnienia i komentarze.

Nowy sposób oceny współczynnika efektywności reklam (CPC) Facebook potwierdził w oficjalnym komunikacie. Zaznaczył w nim także, że mogą z niej już korzystać użytkownicy Ads API oraz klienci kupujący reklamy za pośrednictwem platformy Facebook Marketing Partners. W sierpniu br. zmiany obejmą także narzędzia Power Editor oraz Ads Manager.

Facebook przypomniał, że do tej pory podstawą obliczania CPC były wszystkie czynności podejmowane przez użytkowników serwisu związane z konkretną reklamą - zarówno wejścia na stronę reklamodawcy i rozwinięcia postów za pomocą funkcji „Zobacz więcej”, jak i polubienia, pozostawione komentarze czy też udostępnienia.

Według nowej definicji ustalonej przez Facebooka współczynnik CPC będzie obliczany wyłącznie na podstawie aktywności polegającej na otwarciu zewnętrznych stron (również za pomocą przycisków typu Call-to-action), uruchomieniu wideo na osobnej witrynie, zainstalowaniu aplikacji lub uruchomieniu gier na Facebooku. Z punktu widzenia CPC znaczenie tracą natomiast typowo społecznościowe czynności użytkowników - kliknięte lajki czy wpisane komentarze.

Komunikat podkreśla, że podzielenie reakcji użytkowników na dwie grupy i ocenianie CPC tylko na podstawie jednej z nich ma ułatwić marketerom rzetelną ocenę konkretnych kampanii oraz optymalizować koszty działań na Facebooku. Wciąż jednak będą oni mieli dostęp do danych związanych ze spolecznościową aktywnością użytkowników po to, by mogli właściwie oceniać stopień zaangażowania internautów w konkretne, publikowane treści.

Na koniec marca br. Facebook miał 1,44 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,25 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 581 mln tylko w ten sposób (zobacz szczegóły).

 

Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia definicję współczynnika CPC, ma się stać bardziej efektywny dla reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl